ثبت‌نام 5 هزار نفر در جشنواره گل‌های محمدی(ص)/پایان مهلت ارسال آثار در بخش هنری
کد خبر: 3624372
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

ثبت‌نام 5 هزار نفر در جشنواره گل‌های محمدی(ص)/پایان مهلت ارسال آثار در بخش هنری

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از 5هزار نفر در مسابقات این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، ارسال آثار برای بخش هنری امروز، 7 مرداد به اتمام رسید اما برای شرکت در بخش قرآنی هنوز فرصت باقی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) استان مرکزی، امروز، 7 مردادماه در نشست دبیران این جشنواره  که در سالن جلسات اداره‌کل صدا و سیمای استان برگزار شد، گفت: ضرورت دارد همه ظرفیت ها در کشور در خدمت قرآن باشد، جشنواره قرآنی هیچ تضادی با وظیفه ذاتی دستگاه‌ها در حوزه قرآن ندارد. 
وی تصریح کرد: کمبود اعتبارات باعث توقف جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) نشده است، 22 دستگاه در این جشنواره برنامه‌های محول شده را به خوبی انجام می‌دهند. مساعدت همه همکاران در راستای منویات رهبری در خصوص تربیت نسل قرآن انجام می‌شود و محدود به دستگاه خاصی نیست. 
حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: پس از برگزاری اولین جشنواره قرآنی، مقیمی استاندار وقت، پیشنهاد استانی شدن جشنواره داد، با برگزاری اولین جشنواره موج مشارکت مردم محلات در سال دوم به خوبی مشاهده شد با پشت سرگذاشتن سه سال از جشنواره نقاط ضعف استخراج شده  و در صدد رفع هستیم. 
وی افزود: برای اجرای هرچه بهتر جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) کمیته‌ها تشکیل شده است، استان متحد و یک صدا در حال برگزاری جشنواره هستند، حتی امسال شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نیز با دقت عملکرد جشنواره را مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا این طرح به عنوان طرح ابتکاری از استان در کشور مطرح شود. 
حجت‌الاسلام شفیعی اظهار کرد: تاکنون بیش از 5هزار نفر در مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، ارسال آثار برای بخش هنری امروز، 7مرداد به اتمام رسید اما برای شرکت در بخش قرآنی هنوز فرصت داریم. کلاس‌ها از اول تیرماه اغاز شده و تا نیمه مرداد ادامه دارد.  
وی گفت: یکی از اهداف جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) غنی سازی اوقات فراغت است، توسعه سبک زندگی قرآنی با رویکرد کارگاه‌های آموزشی با استفاده از ظرفیت والدین از دیگر برنامه‌های جشنوراه است، بیش از یک‌هزار نرم افزار اقامه و آداب نماز بین دانش‌آموزان توزیع شده است، 10امتیاز جشنواره به صحت قرائت نماز اختصاص دارد و گاهی صحت قرائت نماز برنده مسابقات را مشخص می‌کند. 
حجت‌الاسلام شفیعی بیان کرد: استعدادیابی و نخبه‌پروری از دیگر اهداف اجرای جشنواره قرآنی است، برای تربیت نیروهای متخصص با همکاری اوقاف دوره تخصصی حفظ و قرائت برای منتخبان مرحله شهرستانی جشنواره برگزار می‌‌کنیم. 
وی تصریح کرد: چهارم و ششم شهریورماه زمان برگزاری آزمون جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) است که به میزبانی شازند برگزار می‌شود. نهم همین‌ماه نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود، امسال جشنواره نسبت به سال‌های گذشته استانداردتر شده و جایگاه خود را پیدا کرده است. 
دبیر جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) اظهار کرد: اختتامیه بخش هنری جشنوراه 26 مرداد در اراک با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس کانون پرورش فکری و کودکان کشور برگزار می‌شود. 
به گزارش ایکنا؛ جهانبخش قنبری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، نیز در این نشست گفت: وقتی 22 دستگاه اجرایی  در این جشنواره تعامل دارند قطعاً می‌توان کارهای بزرگی انجام داد، امروز شاهد منیت برخی از مسئولان در دستگاه‌های اجرایی هستیم و همگرایی کمتر شده است اما اجرای این جشنواره باعث شد اتحاد بیشتری را بین مسئولان شاهد باشیم. 
این مقام مسئول در پایان گفت: اختتامیه های مرحله شهرستانی با معرفی  و تجلیل500 اثر تا 16 مردادماه برگزار می‌شود، از آثار برگزیدگان استانی نیز، 26 مرداد تجلیل می‌شود. برپایی نمایشگاه از منتخبان بخش هنری جشنواره از دیگر برنامه‌هاست. این جشنواره فرصتی  خوبی است تا کودکان دیده شوند.
captcha