برگزاری سلسله جشن‌های «شکوه رضوان» در حرم رضوی
کد خبر: 3625198
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

برگزاری سلسله جشن‌های «شکوه رضوان» در حرم رضوی

گروه اجتماعی:معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه کرامت سلسله جشن‌های دهه کرامت با عنوان «شکوه رضوان» در حرم رضوی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قر آن(ایکنا) از خراسان رضوی،بیان کرد: سلسله جشن‌های دهه کرامت از اول ذی‌القعده همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی ادامه دارد.
وی افزود:این جشن‌ها با برنامه‌‎هایی از جمله سخنرانی حجج الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان مقدس رضوی و ناصر رفیعی محمدی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه ، مدیحه‌سرایی، اجرای سرود و شعر، نمایش آئینی، مسابقات فرهنگی و گفتگو با میهمانان ویژه همراه است.
حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ رضوی و بر اساس موضوعات سخنرانی هر شب نیز احادیث رضوی توسط مجری برنامه بیان می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اضافه کرد: اجرای مسابقه «خدمت، شکرانه نعمت» که با طرح سوال توسط مجری برگزار و در پایان مراسم هر شب ضمن اعلام برندگان جوایزی به قید قرعه به برگزیدگان اهداء می‌شود.
حسینی ادامه داد: ارائه داستان کوتاه و کاربردی در حدود سه خط در خصوص زندگی حضرت رضا(ع) با عنوان داستان‌وار کوتا از دیگر برنامه‌ها در این سلسله جشن‌ها است.
وی معرفی 12 کتاب کاربردی با عنوان سوغات ماندگار در خصوص سیره رضوی متناسب با گروه‌های سنی متفاوت و قرائت میثاق‌نامه امام رضا(ع) را به شکرانه تشرف به زیارت، پایان بخش برنامه‌های این مراسم برشمرد.
یادآور می‌شود، سلسله جشن‌های شکوه رضوان از ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا 13 مردادماه، مصادف با ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت هر شب از ساعت 18 الی 22:30 در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.
captcha