فضای دسترسی به خدمات رفاهی مجموعه تاریخی بیشاپور ایجاد می‌شود
کد خبر: 3626300
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

فضای دسترسی به خدمات رفاهی مجموعه تاریخی بیشاپور ایجاد می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از اجرای فاز سوم طرح استانداردسازی مسیر دسترسی گردشگران به فضای خدمات رفاهی در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری، مدیركل این سازمان گفت: با توجه به اینکه شهر تاریخی بیشاپور به عنوان مقصد گردشگری جنوب غرب استان فارس سالانه پذیرای حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی است، پروژه فوق‌الذکر در سه فاز جهت خدمات‌رسانی مطلوب و بالا بردن زمان توقف گردشگران در مقاصد گردشگری طراحی شد.

وی به تشریح عملیات اجرایی 3 فاز این طرح اشاره كرد و افزود: در فاز اول این طرح عملیات استحکام و ایمن‌سازی، در فاز دوم ایجاد فضای خدمات رفاهی شامل چایخانه سنتی، نمازخانه، سرویس بهداشتی در ورودی بیشاپور وخارج از عرصه این شهر تاریخی ایجاد و اجرا شد و در حال حاضر فاز سوم این پروژه با هدف استانداردسازی مسیر دسترسی گردشگران به فضای خدمات رفاهی در دست اجراست.

امیری اظهار كرد: این اداره‌کل در فاز سوم به ایجاد رمپ، پله و سنگ فرش اقدام كرده است و پیش‌بینی می‌شود طرح تا پایان شهریورماه به اتمام خواهد رسید.

یادآور می‌شود، شهر تاریخی بیشاپور در فاصله 23 کیلومتری غرب شهر کازرون، در حاشیه رودخانه شاپور واقع شده است و به همراه آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد و کاخ ساسانی سروستان جز آثار معرفی شده در پرونده ثبت جهانی محور ساسانی استان فارس در سال 2018 یونسکو است.

captcha