تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن فرهنگ مجاهدت و شهادت است
کد خبر: 3632488
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن فرهنگ مجاهدت و شهادت است

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: تمام تلاش دشمنان اسلام کمرنگ کردن فرهنگ مجاهدت و شهادت در ایران و جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از فارس به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، مراسم معارفه معاون عملیات سپاه فجر با حضور سردار سید هاشم غیاثی و جمعی از مسئولان شهرستان شیراز در مجموعه فرهنگی امام علی (ع) شیراز برگزار شد.

فرمانده سپاه فجر در این مراسم با گرامیداشت نام و یاد شهید محسن حججی اظهار داشت: ملت ایران استقلال و عزت خود را مدیون شهیدان بخصوص شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: حضور جوانان در آیینهای تکریم شهدا نشان از آگاهی و بصیرت نسل جوان انقلاب اسلامی و دارای این پیام است که ملت ایران بر عهد و پیمان خود با شهدا پایبند و وفادار هستند.

سردار غیاثی با بیان اینکه راه سعادت انسان فقط از مسیر جهاد و شهدا می‌گذرد، گفت: شهادت یک جریان توقف‌ناپذیر است و امروز تمام تلاش دشمنان اسلام کمرنگ کردن فرهنگ مجاهدت و شهادت در ایران و جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه در مسیر تثبیت انقلاب اسلامی از مراحل تثبیت موجودیت، حاکمیت و هویت انقلاب اسلامی با موفقیت عبور کرده‌ایم، گفت: امروز ایران اسلامی به عنوان نقطه تعادل منطقه و جهان مطرح شده و به صورت یک قدرت جهانی پذیرفته شده است.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به بروز جنگ‌های مختلف در منطقه غرب آسیا، گفت: تمرکز انقلاب اسلامی بر مقابله با استکبار جهانی است و در هر منطقه‌ای که قدرتی در تضاد منافع و اهداف استکبار جهانی شکل بگیرد و مقابل استکبار جهانی بایستد آن منطقه به میدان جنگ تبدیل می‌شود.

وی با فریبکارانه خواندن تفسیر و تعریف  آمریکا از مفهوم تروریست، گفت: براساس این تفسیر فریبکارانه رژیم صهیونیستی را ضد تروریست، حزب‌الله لبنان را تروریست و ایران را حامی تروریست لقب می‌دهند در صورتی که آمریکا خود مسئول کشته شدن میلیون‌ها انسان، حامی اصلی دیکتاتورها و عامل اصلی تشکیل و گسترش گروه‌های تروریستی است.

سردار غیاثی با بیان اینکه با وجود همه خباثت‌های آمریکا امروز ایران به لنگرگاه امنیت جهانی تبدیل  شده است، گفت: جهان اسلام حامی صادق و نیرومندی به نام جهموری اسلامی ایران دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پناهگاه بزرگ معنوی مسلمانان جهان است.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار همه جانبه نیروهای مسلح کشور باید در تعریف، آموزش، تمرین، تجهیزات و عمل به راهبردها نشان داده شود، خاطرنشان کرد: حضور و نفوذ معنوی ایران در جهان اسلام در راستای حفظ عزت و آبروی مسلمانان است و این راهبرد جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه امروز بیش از گذشته در زمین، آسمان و دریا حضور داریم، گفت: ایران اسلامی دارای یک نفوذ عظیم معنوی در منطقه‌ای است که در گذشته‌ای نه چندان دور تحت سیطره آمریکا و استکبار جهانی بوده از همین رو استکبار جهانی توانمندی و اقتدار ایران اسلامی را به رسمیت شناخته و گسترش انقلاب اسلامی و الگو شدن ایران مهم‌ترین دغدغه و نگرانی آمریکا شده است.

وی با بیان اینکه امروز تلاش دشمنان انقلاب اسلامی در راستای خلع سلاح ایران در حوزه‌های علمی و تسلیحاتی متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: راهبرد امروز جمهوری اسلامی ایران "ایستادگی فعال" است یعنی در عین ایستادگی، مقاومت و پیشروی هم وجود دارد و همزمان دامنه قدرت انقلاب اسلامی گسترش پیدا می‌کند و با انسجام رهبری، ملت و نیروهای مسلح نقشه‌های استکبار جهانی ناکام خواهند ماند.

سردار غیاثی افزود: هیچ پدیده‌ای در دنیا ماندگار نیست مگر اینکه قوی باشد پس باید خودمان را از هر جهت در مواجهه با جنگ سخت و نرم دشمنان انقلاب اسلامی قوی کنیم.

براساس این گزارش در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار رسول تاجیک معاون پیشین عملیات سپاه فجر تجلیل و سرگرد پاسدار محمدرضا رجبی به عنوان معاون عملیات سپاه فجر معرفی شد.
captcha