آمادگی برای پوشش مراسم اربعین در کرمانشاه
کد خبر: 3639009
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹

آمادگی برای پوشش مراسم اربعین در کرمانشاه

گروه اجتماعی: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: تمهیدات لازم برای پوشش مراسم اربعین در استان کرمانشاه اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، نشست مراکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های غربی استان درخصوص آنالیز مأموریت‌های اورژانس 115 با موضوع آمادگی برای اربعین و بررسی حادثه اخیر واژگونی خودرو حامل جهادگران بسیجی در شهرستان گیلان‌غرب برگزار شد.
فرهاد همتی، سرپرست فرمانداری شهرستان گیلان‌غرب در این نشست با ابراز تأسف از حادثه واژگونی خودرو حامل جهادگران بسیجی که منجر به شهادت دو نفر و مجروحیت 15 نفر دیگر شد، گفت: برای امدادرسانی در این حادثه از تمامی توان شهرستان و کمک شهرستان‌های همجوار استفاده شد تا اقدامات اورژانسی در کمترین زمان ممکن انجام شود با این وجود رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در مدیریت حوادث مشابه باید بیش از پیش در اولویت کار مراکز خدمات‌رسان قرار گیرد.
وی افزود: باتوجه به احتمال تعیین مرز سومار به‌عنوان مرز جایگزین به‌منظور بازگشت زوار اربعین آمادگی و ایجاد امکانات پزشکی لازم و ضروری است و پیش‌بینی و آمادگی لازم در مراکز بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی در دستور کار قرار دارد.
صائب‌مدرسی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: هماهنگی برون بخشی با سایر دستگاه‌های امدادرسان و نحوه خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی در ایام اربعین با محوریت آموزش مدیریت بحران برای نیروهای مراکز فوریت‌ها در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: با هماهنگی اورژانس کشور پوشش ایام اربعین عملیاتی و نیروهای کمکی تأمین شده و تمهیدات لارم برای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب اتخاذ شده و بیمارستان اسلام‌آبادغرب هم کاملاً آماده است.
captcha