معدن فسفات چرام مجددا فعال می‌شود
کد خبر: 3641088
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

معدن فسفات چرام مجددا فعال می‌شود

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روند اجرایی پتروشیمی دهدشت شدت می‌گیرد، گفت: معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب مجددا وارد چرخه فعالیت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، مجید محنائی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز، 21 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان، شهرستان کهگیلویه و با پیگیری‌های به عمل آمده، بر لزوم تسریع در تامین مالی مورد نیاز پتروشیمی دهدشت از طریق بانک سپه کشور تاکید شد.
وی افزود: همچنین مقرر شد، تقاضای فوری بخش ارزی از طریق صندوق توسعه ملی و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به موازات اجرای طرح پتروشیمی دهدشت مقدمات ایجاد پروژه‌های صنایع پایین دستی این پتروشیمی فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هنگام سفر وزیر صنعت به استان و در بازدید از شهرستان چرام با برگزاری نشست‌های مختلف مقرر شد، فعالیت فسفات شهرستان چرام و بوکسیت سرفاریاب با مباشرت ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) آغاز شود.
محنائی عنوان کرد : معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب دارای فراز و نشیب‌های طولانی بوده که امیدواریم با ورود ایمیدرو این مشکل چند ساله برطرف شود.
وی یادآور شد: ایمیدرو شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران است که متولی راهبرد توسعه، توانمندسازی و رقابت‌پذیری بخش معدن، صنایع معدنی و تبدیل منابع و محصولات این بخش به ثروت پایدار در کشور است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در ادامه سفر حسین شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت مسائل و مشکلات سیمان سپوی دهدشت هم مورد بررسی قرار گرفت.
محنایی ادامه داد: مقرر شد بین مدیریت شرکت سیمان سپو، فاینانس چینی بر اساس قرارداد 85 درصد سهم فایناس و 15 درصد سهم شرکت سیمان و پذیرش عاملیت اعطاء تسهیلات ریالی توسط بانک ملی ایران انجام و پس از ارائه درخواست، نیاز ارزی توسط شرکت سیمان سپو، وزارت صنعت، معدن و تجارت مساعدت لازم را بعمل آورد.
وی اضافه کرد: با این اقدام امیدواریم احداث این کارخانه به مرحله اجرا درآید.
captcha