تعطیلی مراکز غیراستاندارد تفریحی کودکان در استان کرمانشاه
کد خبر: 3649918
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

تعطیلی مراکز غیراستاندارد تفریحی کودکان در استان کرمانشاه

گروه اجتماعی: مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت جدی بر فعالیت مکان‌های تفریحی سرپوشیده کودکان در استان و همچنین برخورد جدی با متخلفان و تعطیلی واحد مذکور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان، محمودرضا نیازی در خصوص استانداردسازی مکان‌های بازی سر پوشیده بازی کودکان در استان گفت: فعالیت تمامی مکان‌های تفریحی سرپوشیده بدون اخذ گواهینامه ایمنی استاندارد ممنوع است و از همین رو نظارت بر این مکان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی از مکاتبه با اتحادیه شرکت‌های خدماتی استان در این خصوص خبر داد و اظهار کرد: مقرر شد به واحدهای مورد نظر اخطار شود تا نسبت به استانداردسازی تجهیزات بازی خود اقدام کنند.
نیازی با اشاره به اهمیت موضوع و ارتباط مستقیم آن با سلامت و ایمنی کودکان، گفت: این اداره کل طی یک ماه گذشته از محل اعتبارات داخلی خود و به صورت رایگان اقدام به بازرسی تمام مکان‌های تفریحی سرپوشیده شهرستان کرمانشاه کرد.
وی افزود: نواقص مشاهده شده جهت رفع و اخد گواهینامه ایمنی استاندارد به بهره‌برداران این مکان‌های تفریحی ابلاغ شده است.
نیازی تأکید کرد: اماکن سرپوشیده بازی کودکان که ظرف مدت یک ماه جهت اخذ تائید ایمنی استاندارد اقدام نکنند، به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: طبق دستورالعمل، بهره‌برداران مکلف هستند گواهینامه ایمنی تجهیزات تفریحی صادر شده توسط اداره کل استاندارد را برای هر وسیله بازی در کنار آن نصب کنند.
وی تصریح کرد: جمع‌آوری وسایل بازی غیراستاندارد، ایمن‌سازی محوطه بازی کودکان و یا نصب وسایل بازی جدید و استاندارد از بروز حوادث احتمالی جلوگیری می‌کند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: امیدواریم با نزدیک شدن به فصل زمستان و گرایش بیشتر کودکان به استفاده از مکان‌های تفریحی سرپوشیده، حافظان خوبی در حوزه سلامت و ایمنی مردم استان باشیم.
captcha