برگزاری سمینار دینی در کلیسای «اچمیادزین» ارمنستان
کد خبر: 3661387
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

برگزاری سمینار دینی در کلیسای «اچمیادزین» ارمنستان

گروه بین‌الملل: سمینار «نقش موزه‌های دینی در گفت‌وگوی بین فرهنگ‌ها و ادیان» با حضور رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان در کلیسای «اچمیادزین» این کشور برگزار شد.

برگزاری سمینار دینی در کلیسای «اچمیادزین» ارمنستانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سمینار «نقش موزه‌های دینی در گفت‌وگوی بین فرهنگ‌ها و ادیان»، با حضور سید محمدرضا حیدری، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان و مهمانانی از کشورهای گرجستان، روسیه، فنلاند و ایتالیا به همت کلیسای مقدس اچمیادزین در این کلیسا، برگزار شد.
 
این سمینار با خیر مقدم اسقف ناتان، مسئول بین‌الملل کلیسای اچمیادزین و سخنرانی آرمن امیریان، وزیر فرهنگ ارمنستان آغاز شد.
 
حیدری، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان طی سخنرانی خود با موضوع «نمایشگاه‌های موزه‌ای، راهی به سوی صلح و توسعه صلح میان ملت‌ها»، به اهمیت برپایی این نمایشگاه‌ها و نقش موزه‌ها در دنیای معاصر و ارتباط فرهنگ‌ها و همگرایی و صلح بین ملت‌ها، اشاره كرد.
 
وی افزود: عامل بسیاری از جنگ‌ها نا آشنایی و عدم شناخت ملت‌ها از یکدیگر است و نمایشگاه‌ها و موزه‌ها برای آشنایی هرچه بیشتر اقوام و ملت‌ها از یکدیگر نقش به سزایی دارند.
 
حیدری با اشاره به شعارهایی که هر ساله از سوی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) برای روز جهانی موزه مطرح می‌شود، این شعارها را مطابق با یکی از نیازهای بشر امروز خواند و گفت: موزه‌ها موظفند عملکرد خود را بر اساس شعارهای ایکوم برنامه‌ریزی کنند.
 
وی در پایان سخنان خود، ضمن اشاره به مانا و جاودانه بودن آثار موزه‌ای بر لزوم رعایت بی‌طرفی موزه‌ها در ارائه آثار و اطلاعات به مراجعه‌کنندگان تأكید كرد.
 
در ادامه این سمینار، دیگر سخنرانان به معرفی اقدامات خود و نهاد یا کلیساهای تابعه پرداختند/.

captcha