نشان «خورشید تابان» در دست یاور قرآنی
کد خبر: 3663230
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

نشان «خورشید تابان» در دست یاور قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه مهد قرآن با صدور پیام تبریک به منوچهر متکی، عضو هیئت امنای این مؤسسه، دریافت عالی‌ترین نشان حکومتی ژاپن «خورشید تابان» از سوی امپراتوری این کشور به وی را به عنوان افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی مؤسسه مهد قرآن، سیدمحمود چاوشی، مدیر مؤسسه مهد قرآن با بیان خدمات شایسته بیش از دو دهه خادمی قرآن وزیر خارجه سابق کشورمان در این مؤسسه، تصریح کرد: آقای متکی از سال 1375 تاکنون به عنوان عضو هیئت امنای مهد قرآن علی‌رغم دارا بودن مسئولیت‌های مهم اجرایی در کشور، همواره حمایت و ارادت قلبی و عملی خود را از توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی دریغ نکرده‌اند.
وی ادامه داد: منوچهر متکی از جمله شخصیت‌های برجسته سیاسی کشور هستند که هیچگاه فعالیت سیاسی او مانع از اهمیت دادن به حوزه فرهنگ و علی‌الخصوص امور قرآنی نشد به ویژه فعالیت‌های مردمی و عام‌المنفعه‌ای که توسط مؤسسات قرآنی انجام می‌گیرد و این خود می‌تواند الگوی شایسته‌ای باشد که در نظام جمهوری اسلامی همه افراد در هر جایگاه و مقامی که باشند، حمایت از فعالیت‌های قرآنی را وظیفه خود بدانند.
چاوشی افزود: دارا بودن صفات شایسته از نظر رفتار، اخلاق، اوصاف نیک پسندیده در کلام و تلاش و کوشش در راه توسعه فرهنگ قرآنی از ویژگی‌های وی است که مصداق حدیث گهربار حضرت امام جعفر صادق(ع) است که شیعیان منسوب به ما باید زینت ما باشند.
یادآور می‌شود، منوچهر متکی سه‌شنبه هفته گذشته با حضور در کاخ امپراتور ژاپن نشان عالی «خورشید تابان» را به‌دلیل ارتقای دوستی و تقویت روابط دو‌جانبه ایران و ژاپن طی آئین خاص از امپراتور و نخست وزیر این کشور دریافت کرد.
captcha