قرآن‌آموزان را با دوره‌های فشرده، دل‌زده نکنیم
کد خبر: 3663802
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
محمدی:

قرآن‌آموزان را با دوره‌های فشرده، دل‌زده نکنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر موسسه جامعة‌القرآن شهرستان خدابنده گفت: اصرار برای حضور قرآن‌آموزان در دوره‌های فشرده آموزشی ممکن است در طولانی مدت موجب دل‌زدگی شده و عاملی برای عدم علاقه به ادامه روند آموختن باشد.

لیلا محمدی، مدیر موسسه جامعة‌القرآن شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: اصرار مربیان و دست‌اندرکاران آموزش قرآن برای حضور قرآن‌آموزان در دوره‌های فشرده آموزشی ممکن است در طولانی مدت موجب دلزدگی شده و عاملی برای عدم علاقه به ادامه روند آموختن باشد.

وی افزود: ایجاد زمینه‌های جذابیت همچنین بیان مباحث آموزشی با توجه به سطح دانش و آگاهی قرآن‌آموز، یکی از مولفه‌های اثرگذار در تسریع روند یادگیری است و حتی موجب می‌شود این آموخته‌ها در طولانی مدت ملکه ذهن شود که این مساله در قرآن‌آموزان کودک و نوجوان اهمیت بیشتری دارد.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی قرار داریم برنامه‌ریزی برگزاری کلاس‌ها با در نظر گرفتن شیفت مدرسه قرآن‌آموزان صورت گرفته و تلاش شده تا حجم مباحث آموزشی ارائه شده در مقایسه با دوره‌های تابستانی کم‌تر باشد تا موجب خستگی قرآن‌آموز نشده از سوی دیگر زمینه حضور مداوم در دوره‌های آموزشی امکان‌پذیر باشد.

مدیر موسسه جامعة‌القرآن شهرستان خدابنده تاکید کرد: باید تلاش شود در خلال آموزش مباحث قرآنی، به اخلاق قرآنی نیز توجه داشته باشیم تا شاهد نهادینه شدن فرهنگ والای دینی در سطح جامعه باشیم.

یادآور می‌شود موسسه جامعة‌القرآن شهرستان خدابنده از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بیش از 300 قرآن‌آموز در مقاطع سنی مختلف در دوره‌های آموزشی از جمله آیات و احادیث، اشاره، روخوانی و روانخوانی، تجوید، مفاهیم همچنین دوره تسلط حافظان کل،در این موسسه در زمینه فراگیری آیات نورانی وحی حضور دارند.

captcha