مناطق آزاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند
کد خبر: 3663971
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
مشاور رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایکنا:

مناطق آزاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند

گروه اقتصاد: مرتضی بانک اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های صادرات، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین برپایی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، وظایفی را برای مناطق آزاد تجاری تعیین کرده است و ما هم همه سعی خود را انجام داده‌ایم که در این راستا عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر تاکید بسیاری بر تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای مقابله با تحریم‌ها و شوک‌های اقتصادی داشته‌اند و در همین راستا در اواخر سال ۱۳۹۲ نیز سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده و بر نقش همه نهادها در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور تاکید کرده‌اند. قطعا مناطق آزاد جاری نیز از طریق توسعه صادرات، جذب سرمایه خارجی و افزایش اشتغال‌زایی، نقشی تعیین کننده در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و لازم است به وظیفه خود جامه عمل بپوشانند.
مرتضی بانک، مشاور اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با ایکنا به بحث درباره نقش مناطق آزاد تجاری و صنعتی در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از وظایف همه دستگاه‌های اقتصادی است و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز وظایف هر دستگاه را مشخص کرده است و تعدادی از برنامه‎ها در حوزه‌های صادرات، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین برپایی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را برای مناطق آزاد تجاری تعیین کرده است.

جمعه///مناطق آزاد تجاری در چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند
وی ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تأکید کرده است که همه دستگاه‌ها این وظایف را با جدیت تمام دنبال کنند و ما هم همه سعی خود را در این راستا انجام داده و موفقیت‌هایی را نیز کسب کرده‌‍‌ایم.
معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری اسلامی یادآور شد: در وظایفی که در سال 95 برعهده ما گذاشته شد، مناطق آزاد تجاری و صنعتی به عنوان دومین دستگاه برتر کشور انتخاب شدند و لذا ما خودمان را موظف و متعهد می‌دانیم که در چارچوب سیاست‌های کلان از جمله سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و دستورات مقام معظم رهبری اقدام کنیم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان تأکید کرد: همچنین ما خود را مکلف به رعایت و اجرای برنامه‌های تدوین شده از سوی دولت و برنامه‎هایی که ستاد اقتصاد مقاومتی در اختیار ما قرار داده است، می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه‌ها پیشگام باشیم و گام‌های مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.
captcha