معلولیت 118 نفر در زلزله کرمانشاه/ مددجویان بهزیستی 10 میلیون وام بلاعوض می‌گیرند
کد خبر: 3664515
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

معلولیت 118 نفر در زلزله کرمانشاه/ مددجویان بهزیستی 10 میلیون وام بلاعوض می‌گیرند

گروه جامعه : رئیس سازمان بهزیستی کشور از معلول شدن 118 نفر در زلزله اخیر کرمانشاه خبر داد و اعلام کرد: تمام 800 نفر پشت نوبتی این مناطق از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز، 27 آبان‌ماه، به تشریح اقدامات این سازمان در زلزله اخیر مناطق غرب کشور پرداخت و عنوان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان سازمان تخصصی و حمایتی از روز دوشنبه حمایت‌های روانی خود را در منطقه آغاز کرده است. اولویت اقدامات ما در منطقه سر پل ذهاب بوده و به شناسایی افرادی که دچار معلولیت و ضایعه نخاعی شده‌اند اقدام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: 20 گروه پنج نفره برای ارائه خدمات روانی تا پایان سال 96 به صورت چرخشی در منطقه حضور خواهند داشت.

محسن بندپی از دریافت مشارکت‌های مردمی غیر نقدی به میزان 14 میلیارد و 500 میلیون تومان و کمک‌های نقدی به مقدار 450 میلیون تومان خبر داد و گفت: این کمک‌ها در اختیار مردم آسیب دیده قرار گرفته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: 62 ماشین شاسی بلند برای تردد در مناطق صعب‌العبور از سوی بهزیستی اعزام شده‌اند و نیز بهزیستی در استان البرز، تهران اقدام به اسکان همراهان بیماران بستری کرده است. 38 نفر از آسیب دیدگان نیز که در بیمارستان درمان شده‌اند تا دریافت خدمات درمانی به شهرهای خود بازگشتند.

رئیس سازمان بهزیستی از شناسایی 118 نفر که در حادثه دچار معلولیت شده‌اند خبر داد و گفت: از این تعداد 20 نفر دچار ضایعه نخاعی شده‌اند و ما نیازمند ارائه خدمات تخصصی به این افراد هستیم.

وی از راه اندازی مهد‌های کودک در مناطق آسیب دیده و اعزام 39 ماشین اورژانس اجتماعی به همراه تیم مددکاری نیز خبر داد و گفت: راه اندازی مراکز توان بخشی برای معلولان حادثه از اولویت‌های کاری ما است.

محسنی بندپی در خصوص آسیب‌های روانی ناشی از این حادثه نیز گفت: عدم دریافت خدمات روانی پس از حادثه موجب می‌شود افراد تا سال‌ها دچار اختلالات روانی از جمله استرس، افسردگی و ... شوند به همین دلیل تیم‌های ما در حال ارائه خدمات روانی به آسیب دیدگان هستند.

وی از فوت 36 مددجوی بهزیستی در این زلزله خبر داد و گفت: تاکنون هیچ کودکی نبوده که تمام اعضای خانواده خود را از دست داده باشد و برای سرپرستی به بهزیستی واگذار شود کودکانی که والدین خود را از دست داده‌اند به بستگان خود مانند دایی، خاله، عمو و ... تحویل داده شده‌اند در صورتی که کودکی هم وجود داشته باشد که تمام اعضای خانواده خود را از دست داده باشد اولویت نگهداری و سرپرستی در منطقه محل سکونت خود کودک است.

محسنی بند پی تصریح کرد: تحت پوشش قرار دادن همه معلولانی که در این حادثه دچار معلولیت شده‌اند یا قبلا معلول بوده اما از خدمات مالی ما برخوردار نبودند اولویت کاری ما است همچنین مستمری مددجویان این منطقه تا پایان سال دو برابر پرداخت می‌شود. تمام 800 نفر پشت نوبتی دریافت خدمات بهزیستی در این منطقه نیز خدمات ما را دریافت خواهند کرد و خدمات تخصصی بهزیستی نیز تا رسیدن افراد به شرایط متعادل به صورت رایگان ارائه خواهد شد

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی نیازمندی‌های ویژه‌تری دارد به همین دلیل نیازمند کمک‌های نقدی هستیم گفت: در حال حاضر کانکس، والور نفتی و نایلون مواد مورد نیاز مناطق زلزله زده است و از آنجایی که مددجویان بهزیستی توان پرداخت وام را ندارند مقرر شده است 10 میلیون تومان وام بلاعوض مسکن به مددجویان بهزیستی اعطاء شود در اصل همان کاری که برای خانواده‌های با دو معلولیت انجام می‌دهیم برای مددجویان مناطق آسیب دیده انجام خواهیم داد.

captcha