آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه
کد خبر: 3664634
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آماده شدن مدارس مناطق زلزله‌زده استان برای بازگشایی خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ حسین پارساپور، رئیس اداره روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: این آمادگی وجود دارد که مدارس از روز دوشنبه هفته جاری در مناطق زلزله‌زده استان بازگشایی شود، اما این اتفاق منوط به آرام شدن جو روانی در این مناطق است.
وی با اشاره به تجربه برپایی کلاس درس در چادرهای مناطق کوچ رو استان، عنوان کرد: اگر مسئولان استان دستور دهند کلاس‌های درس به‌طور سریع حتی در زیر چادرها برپا می‌شود.
رئیس اداره روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه برقراری کلاس‌های درس در مناطق روستایی نیز بستگی به بافت آنها دارد، افزود: آموزش و پرورش آمادگی همه جانبه برای بازگشایی مدارس را دارد.
وی گفت: برای بازگشایی مدارس به‌صورت چند شیفته با بهره‌گیری از مدارس سالم و یا برپایی کلاس‌های درس در چادر و کانکس برنامه‌ریزی شده و با آرام شدن فضای روانی مناطق زلزله‌زده حتی یک دانش‌آموز هم بدون معلم نخواهد ماند.
پارساپور یادآور شد: برای تأمین کتب درسی دانش‌آموزانی که کتاب‌های آنها زیر آوار مانده نیز با وازرتخانه مکاتبه شده و به زودی کتاب درس مورد نیاز این دانش‌آموزان هم وارد استان خواهد شد.
به گفته وی در جریان زلزله اخیر در استان کرمانشاه 21 دانش‌آموز جان خود را از دست داده و هزار و 100 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان هم مصدوم شده‌اند.
فرهاد زمانی

captcha