آشنايی پلیس اوگاندا با قوانین اسلامی حمایت از خانواده + عکس
کد خبر: 3664672
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

آشنايی پلیس اوگاندا با قوانین اسلامی حمایت از خانواده + عکس

گروه بین‌الملل: کارگاه آموزش یک روزه آشنایی با قوانین اسلامی حمایت از خانواده و کودکان ويژه نیروهای بخش خانواده پلیس اوگاندا به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در اوگاندا، برگزار شد.

آشنايی پلیس اوگاندا با قوانین اسلامی حمایت از خانوادهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به همت رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا و با مشارکت دفتر مفتی عالی اوگاندا به مرکزیت مسجد کیبولی، کارگاه آموزش یک روزه آشنایی با قوانین اسلامی حمایت از خانواده و کودکان با حضور 70 تن از نیروهای بخش خانواده پلیس اوگاندا در محل سالن اجتماعات اين مسجد، برگزار و موضوعات مختلفی همچون خانواده، ازدواج و طلاق از منظر اسلام، نحوه برخورد با اختلافات خانوادگی و قوانین طلاق در اسلام بررسی شد.
 
علی بختیاری، رايزن فرهنگي كشورمان در اوگاندا در سخناني، ابراز امیدواری کرد نیروهای پلیس در بخش خانواده، از این پس با نگاهی دقیق‌تر و با آگاهی از تعالیم اسلامی، نسبت به حل اختلافات خانوادگی زوجین مسلمان اقدام كنند.
 
وي خانواده را نهادی مقدس دانست و گفت: خانواده مهم‌ترين نقش را در تشکیل یک جامعه سالم بر عهده دارد به گونه‌ای که اگر در جامعه‌ای خانواده آسیب ببیند، کل جامعه از آسیب آن متأثر خواهد شد و اگر خانواده تعالی یابد، آن جامعه متعالی خواهد شد.
 
بختياري اظهار كرد: باید توجه داشت که اختلافات خانوادگی با جرایم اجتماعی کاملا متفاوت هستند و باید تلاش کرد اختلافات خانوادگی را با درایت، صبر و عطوفت مدیریت کرد تا به خاطر مسائل عاطفی و احساسات زودگذر، دچار تزلزل و گسستگی نشوند.
 
وي به رواج فرهنگ‌های مهاجم و ناهمگون با باورهای دینی و فرهنگی مردم هشدار داد و تأثیرپذیری از سبک زندگی و فرهنگ غربی را از مهمترین عوامل مخرب خانواده و روابط خانوادگی دانست.
 
اسلام دین محبت و دوستی است
 
شیخ کسوله سلیمان اندیرانگوا، مفتی عالی اوگاندا نیز در سخنان خود، اسلام را دین محبت و دوستی معرفی کرد و طلاق را امری مبغوض دانست که تنها در موارد اضطرار جایز است.
 
وی افزود: اسلام برای مسأله طلاق قوانین خاص خود را دارد که نیروهای پلیس باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند و در صورت بروز اختلافات جدی به کارشناسان دینی مراجعه کنند تا بر اساس قوانین اسلامی نسبت به مسائل  مربوط به جدایی آنها تصمیم‌گیری و اعمال قانون شود.
 
شیخ کسوله سلیمان افزود: در اسلام زن و مرد حقوق برابر و در بسیاری موارد حقوق مشابه دارند، اما مدیریت خانواده و مسائل مربوط به خانواده بر عهده مرد است و این امر برای استحکام خانواده امری ضروری است.
 
در پایان کارولین کوشیمرروا، افسر ارشد پلیس از رایزنی فرهنگی کشورمان و دفتر مفتی عالی برای برگزاری این کارگاه آموزشی تشکر و قدردانی کرد و با مثبت ارزیابی‌کردن این کارگاه یک روزه، درخواست كرد دوره مشابهی با زمان بیشتر و برای جمعیت بیشتری از نیروهای پلیس در بخش خانواده برگزار شود تا همه نیروهای پلیس بخش خانواده، امکان استفاده از آن را داشته باشند/.

آشنايی پلیس اوگاندا با قوانین اسلامی حمایت از خانواده + عکس

آشنايی پلیس اوگاندا با قوانین اسلامی حمایت از خانواده + عکس
captcha