شرح صدر استاد فاطمیان ناشی از انس مستمر ایشان با قرآن بود
کد خبر: 3664755
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
یادداشت/

شرح صدر استاد فاطمیان ناشی از انس مستمر ایشان با قرآن بود

گروه فعالیت های قرآنی: معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی طی یادداشتی به بیان برخی ویژگی‌های اخلاقی استاد سیدمهدی فاطمیان طی سال‌ها حضور ایشان در جلسات شورای راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمد انجم شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی طی یادداشتی به بیان ویژگی‌های اخلاقی استاد سیدمهدی فاطمیان پرداخته که در ادامه آمده است.
مرحوم استاد فاطمیان تا سال 93 با دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی خصوصاً ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن همکاری مستمر داشت و در این جلسات نظرات و پیشنهادهای علمی و فردی ایشان در زمینه توسعه فرهنگ حفظ قرآن رهگشا بود.
چند ویژگی را در این جلسات و در نشست‌های تخصصی از استاد فاطمیان شاهد بودیم.
اولین نکته و ویژگی بارز استاد، اخلاق حسنه ایشان بود که حقیقتاً می‌توان گفت استاد فاطمیان از اسوه‌های قرآنی کشور بودند که منش اخلاقی ایشان می‌تواند برای ما در این زمانه الگویی مثال زدنی باشد.
امیدواریم که با کمک فرزندان و خانواده معزز این استاد که فرزندان ایشان هم از حافظان قرآن هستند بتوانیم منش‌های رفتاری ایشان را احصاء و به نسل شیفته خُلق قرآنی منعکس نمائیم.
دومین ویژگی ایشان نظرات کارشناسی ایشان در موضوعات تخصصی حفظ قرآن بود که معمولاً در جلسات، یا زبان به سخن نمی‌گشود و یا اگر موضوعی را مطرح می‌کرد با یک پشتوانه علمی و تجربی مطرح می‌نمود که پذیرش آن در جلسات تخصصی ستاد راهبری طرح ملی حفظ با اقبال فزاینده‌ای روبرو بود.
سومین ویژگی ایشان شرح صدر بود که همواره احساس می کردیم استاد این شرح صدر را ناشی از انس مستمر با قرآن و تفضل الهی کسب نموده است. «فمَن يُرِدِ اللَّهُ أَن يَهدِيَهُ يَشرَح صَدرَهُ لِلإِسلام»(سوره مبارکه انعام آیه 125) را به عینه از ایشان شاهد بودیم.
حقیقتاً امروز که از محضر این استاد محرومیم بر این موضوع تأکید می کنیم؛ اولین نکته قدر بزرگان و پیشکسوتان قرآنی را تا در قید حیاتند بدانیم و دوم اینکه برجستگی‌های معنوی و شخصیتی این بزرگمردان را به هر مناسب منعکس و بازخوانی نمائیم تا در مسیر قرآنی خویش سپاسگزار گذشتگانمان که در این مسیر مجاهدت نمودند باشیم.
captcha