تدوین برنامه 5 ساله حوزه با ارایه 100 طرح
کد خبر: 3664784
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
آیت‌الله اعرافی در دیدار معاون رئیس جمهور عنوان کرد:

تدوین برنامه 5 ساله حوزه با ارایه 100 طرح

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به حرکت رو به جلو و مدون حوزه گفت: برنامه پنج ساله حوزه با 100 برنامه جدید طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز خبر حوزه، آ‎یت‎الله اعرافی صبح امروز 28 آبان در دیدار با دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در قم گفت: حوزه پایگاه تولید علم دینی در سراسر جهان است و امروز قم به عنوان بزرگترین مرکز تولید علم ناب اسلامی در جهان مطرح است.
وی افزود: امروزه ده‌ها هزار نفر در قم مشغول به تحصیل هستند و ده ها رشته علمی با حضور طلابی از بیش از 130 کشور در حال تحصیل هستند و در عرصه های مختلف پاسخگویی به نیازهای ملی و بین‌المللی تلاش می‌کنند.
اعرافی در ادامه بیان کرد: تلاش المصطفی آن است که تعریف علمی و دقیق ارایه دهد و اسلام عقلانی و ولایی را به بهترین شکل به جهان معرفی کند و پایه این مرکز نیز در قم قرار دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: بسیاری از کشورها به این مطلب واقف هستند که کسانی که در قم تربیت می شوند با افرادی که مروج تکفیر و افراط هستند متفاوت است و مراکز ما نیز به شکل قانونی فعالیت دارند.
اعرافی اظهارکرد: مرکزی با چنین پایگاهی یکی از ارکان قدرت نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان است و این مرکز زیر نظر مقام معظم رهبری و با حضور هیئت امنا فعالیت دارد.
وی تصریح کرد: 100 رشته در این مرکز تدریس می شود؛ در 30 کشور آفریقا، جنوب شرقی آسیا و مراکز مختلف جهان فعالیت داریم و در مراکزی که گروه‎های تکفیری به دنبال ضربه زدن بودند در نهایت محکوم شدند.
مدیر حوزه‎های علمیه کشور گفت: این مرکز دارای طرح جامع 1414 است که وضعیت موجود را نیز در نظر گرفته است؛ مسیر روبرو مسیر دقیق و سنجیده و با پایه‎های استوار است.
وی افزود: امروزه در عصر پسادانش به خصوص نظامی قرار داریم؛ در این زمینه باید فکری اصیل ارایه کرد که این فکر باید در قم رقم بخورد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآورشد: اگر بخواهیم جامعه را به سمت درست هدایت کنیم باید حوزه اجتماعی و پاسخگو و مولد فکر داشته باشیم؛ در این زمینه نیز برنامه پنج ساله را با 100 برنامه جدید طراحی کرده‌ایم.
وی گفت: مجموعه نهادهای علمی حوزه در یک مسیر درست برای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی گام بر می دارند؛ امیدواریم قم به معنای کلان آن نقش مهمی در راستای اعتلای معنویت و فرهنگ اسلامی در جهان بردارد.
captcha