قصور پزشکی حافظ قرآن را به کام مرگ کشاند + عکس
کد خبر: 3664798
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

قصور پزشکی حافظ قرآن را به کام مرگ کشاند + عکس

گروه بین‌الملل: «مروه محمود عبدالهادی عبید» حافظ قرآن بود و آرزو داشت در آینده معلم قرآن شود و مرکزی قرآنی تأسیس کند.

اهمال پزشکی حافظ قرآن را به کام مرگ کشاند + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الیوم السابع» مصر، مروه محمود عبدالهادی عبید، حافظ کل قرآن بود و در مرکز ابتدایی «الضهریه» الازهر مصر درس می‌خواند.

مروه 11 سال داشت و در مدرسه شاگردی درس‌خوان و نمونه بود. جراحی ساده لوزه، مرگ این حافظ نوجوان را در پی داشت.

این حافظ قرآن مصری اخیرا برای جراحی لوزه در مرکز پزشکی «شربین» استان «دقهلیه» مصر بستری بود و پس از خطای پزشک بیهوشی قربانی اهمال پزشکان شد.

محمود عبدالهادی عبید، پدر مروه می‌گوید: بیمارستانی خصوصی را برای جراحی لوزه دخترم انتخاب کردم، مروه را به اتاق عمل بردند؛ اما زمان عمل طولانی شد، نگران شدم و دلیلش را پرسیدم، در کادر پرستاری سردرگمی را متوجه شدم، بیشتر نگران شدم و زمانی که دوباره سؤال کردم، به من گفتند دخترت فوت شده است.

وی می‌افزاید: از پزشک جراح دخترم سراغ گرفتم، به من گفتند او اتاق عمل را ترک کرده است. دخترم را از دست داده بودم؛ اما نمی‌دانستم چرا و پزشک هم در حین جراحی گریخته بود.

محمود عبدالهادی عبید همچنین تصریح کرد: داخل اتاق عمل که شدم، همه فرار کرده بودند، پس از داد و فریاد و شیون و زاری می‌خواستم دخترم را از بیمارستان ببرم، اما یکی از بیماران به من گفت، نه این کار را نکن اگر دخترت را از بیمارستان خارج کنی حق خودت و دخترت را ضایع کرده‌ای و همین‌جا پیگیر دلایل مرگ دخترت باش.

پدر مروه ادامه داد: بعدها فهمیدم که دو پزشکی که دخترم را عمل کرده‌اند، قبلا هم بیماران دیگری را قربانی کرده‌اند و من این را بعد از فوت دخترم فهمیدم.

وی گفت: حتی به پزشک جراح دخترم گفتم اگر فکر می‌کنید در حین عمل کمکی از من ساخته است، بگویید، ما می‌توانیم او را به بیمارستان دیگری ببریم؛ اما به من گفت چیزی نیست.

پدر این حافظ قرآن مصری شکایت‌نامه‌ای تنظیم کرده است و اکنون پزشک اهمال‌کار تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده برای روشن‌شدن دلیل مرگ مروه و محاکمه عاملان آن در جریان است/.

captcha