ارسال ٧٠ مقاله به اولین همایش ملی «بانوی فضیلت»
کد خبر: 3666321
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱

ارسال ٧٠ مقاله به اولین همایش ملی «بانوی فضیلت»

گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری اولین همایش «بانوی فضیلت حضرت خدیجه کبری(س)» در استان کردستان گفت: پژوهشگران اهل تسنن و تشیع، 70 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عفت شریعتی، مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز، دوم آذرماه در اولین همایش ملی «بانوی فضیلت» با اشاره به اینکه وجود گرامی حضرت خدیجه(س) و سیره این بزرگوار می تواند الگوی کاملی برای زنان عالم باشد، اظهار کرد: در این راستا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با همکاری دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان به برگزاری همایش «بانوی فضیلت حضرت خدیجه کبری(س)» اقدام کرده است.

وی با اشاره به محورهای این همایش افزود: نقش حضرت خدیجه در تحکیم بنیان خانواده، نقش تربیتی حضرت خدیجه، زیست نامه حضرت خدیجه، حضرت خدیجه و فرزندان، حضرت خدیجه به عنوان ام‌المؤمنین، نقش حضرت خدیجه در گسترش اسلام، جایگاه حضرت در نزد خداوند، جایگاه حضرت در سبک زندگی اسلامی و حضرت خدیجه در منابع اهل سنت کتابشناسی حضرت خدیجه از محورهای این همایش بود.

مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: مسئله الگو سازی برای حیات طیبه از جمله اهداف برگزاری این همایش بود که امیدواریم در این عرصه که سنت پیامبر اسلام جهان شمول است همه باهم برای پیشبرد دین اسلام تلاشگرانه اقدام کنیم.

وی افزود: امروز که دشمنان دین و اسلام و نظام سلطه تمام توان خود را برای توطئه افکنی در جهان اسلام و ضربه زدن به اسلام به کار بسته اند، باید با ارج نهادن به نهاد خانواده و بهادادن به علم و دانش، در ابعاد مختلف یاریگر دین باشیم.

شریعتی با ابراز خرسندی از استقبال مسلمانان از این همایش بیان کرد: با وجود زمان کوتاه اعلام فراخوان این همایش شاهد استقبال بسیار چشمگیر پژوهشگران در ارسال مقاله به دبیرخانه بودیم.

مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان یادآور شد: مقالات این همایش به صورت یک کتاب مدون در آینده نزدیک چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

captcha