مراسم تشییع کوهنوردان خراسانی برگزار شد
کد خبر: 3671962
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

مراسم تشییع کوهنوردان خراسانی برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم تشییع کوهنوردان خراسانی جان باخته در بهمن اشترانکوه صبح امروز 21 آذر ماه در ورزشگاه تختی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم تشییع کوهنوردان خراسانی جان باخته در بهمن اشترانکوه صبح امروز 21 آذرماه از ورزشگاه تختی مشهد با حضور خانواده ایشان، جمعی از مردم مشهد و مسئولان برگزار شد.
بنابراین گزارش، این گروه ۱۵ نفری متشکل از کوهنوردان خراسانی و یک راهنمای لرستانی که قصد صعود به قله «کول جنو» در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری لرستان را داشتند، در مسیر بازگشت گرفتار برف و کولاک شدید شده و برای مسیریابی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ ۶ کوهنورد توسط اورژانس هوایی الیگودرز نجات یافته و گروه دوم متأسفانه در اثر ریزش بهمن مفقود می‌شوند که پیکر ۷نفر از آنها توسط گروه‌های امدادی پیداه شده است . ادامه عملیات برای جستجوی تنها کوهنوردی که هنوز جسدش پیدا نشده در حال انجام است.
یادآور می‌شود، حجم زیاد برف و هر لحظه سقوط مجدد بهمن ، شرایط جوی بسیار سخت، دمای منفی ۲۰درجه در اشترانکوه باعث شده که امدادگران و تیم کوهنوردی هنوز نتوانند پیکر تنها باقیمانده حادثه سقوط بهمن رو پیدا کنند.

captcha