فرهنگ بسیار بد تیراندازی در مراسمات عروسی/ضبط اسلحه توسط پلیس
کد خبر: 3673562
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

فرهنگ بسیار بد تیراندازی در مراسمات عروسی/ضبط اسلحه توسط پلیس

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به فرهنگ بسیار بد تیراندازی در مراسمات عروسی، گفت: تیراندازی در مراسمات عروسی باسلاح مجوزدار نیز جرم محسوب شده و در صورت مشاهده، ضمن باطل كردن مجوز، سلاح نیز ضبط خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی لرستان امروز، 26 آذر در جمع خبرنگاران با بیان این‌که كاروان‌های عروسی ملزم به رعایت حقوق شهروندی می‌شوند، اظهارکرد: این فرماندهی در اجرای سلسله طرح‌های خلاقانه دراستان طرح كنترل كاروان‌های عروسی و ملزم کردن آنان به رعایت حقوق شهروندی را در دستور كار قرار داده است.
وی با اشاره به این‌كه دربرخی موارد در عروسی‌ها مشاهده می‌شود عده‌ای با تیراندازی موجب مرگ و مجروح کردن مردم می‌شوند، گفت: از این به بعد تمام زوج‌هایی كه قصد ازدواج دارند در هنگام عقد در دفتر ثبت ازدواج برابر هماهنگی به‌عمل آمده با سردفترداران باید ملزم شوند كه درمراسم آنها هیچ كس حق تیراندازی را نداشته و چنان‌چه چنین مواردی مشاهده شود، برخورد قانونی ومتخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
مهدیان‌نسب با بیان این‌كه برخی از كاروان‌های عروسی درسطح شهر اقدام به راه‌بندان و یا حركات نامتعارف کرده و این موضوع باعث آزرده خاطرشدن مردم ازاین نوع برخوردها شده است، بیان کرد: با به‌كارگیری تمام پلیس‌های تخصصی و نیروهای ستادی برآنیم كه نظم وانضباط را بر این كاروان‌ها جاری کنیم.
این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: چنان‌چه هر راننده خودرویی كه در كاروان‌های عروسی ایجاد بی‌نظمی کنند، پلیس با شناسایی آنها پس از مراسم عروسی احضار و به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.
وی دربخشی دیگراز سخنان خود به فرهنگ بسیار بد تیراندازی در مراسمات عروسی اشاره كرد و گفت: پلیس اجازه نمی‌دهد، عده‌ای فرصت‌طلب آسایش و آرامش جامعه را به بهانه‌های مختلف به مخاطره بیاندازد و فرهنگ‌های غنی استان را كه سرآمد هستند لگدمال كنند.
مهدیان‌نسب با تاكید براین مطلب كه تیراندازی در مراسمات عروسی باسلاح مجوزدار نیز جرم محسوب شده و درصورت مشاهده، ضمن باطل كردن مجوز، سلاح نیز ضبط خواهد شد، تصریح کرد: همه اقدامات پلیس برای ایجاد امنیت در جامعه بوده و به‌دنبال آسایش و آرامش شهروندان است وموفقیت همه جوانان وزوج‌هایی كه قصد ازدواج دارند آرزوی ماست.

لزوم تدوین طرح نهایی مدیریت بحران در لرستان

مهدیان‌نسب همچنین در کارگاه آموزشی مدیریت حوادث و بحران‌های طبیعی با محوریت مطالعه زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه که یک‎شنبه، 26 آذر به‌همت معاونت آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، با اشاره به مدیریت نظم و امنیت در بحران‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی اظهار کرد: برای حفظ جان و مال انسان‌ها، نگهداری قدرت، اداره مردم، دمیدن روح آرامش در جامعه، حفظ و استمرار خدمات‌دهی و افزایش عمر مفید سیستم‌ها، سازه‌ها و تجهیزات و... از جمله عواملی است که به مدیریت بحران نیاز داریم.
وی عوامل ایجاد بحران را محیط بیرونی و درونی عنوان کرد و افزود: بیرونی شامل حوادث طبیعی، نوسانات کلی و عمومی اقتصادی، نوآوری در فناوری، نظم و ترتیب‌های حقوقی و سیاسی، عوامل فرهنگی و اجتماعی و... هستند.
مهدیان‌نسب به عوامل محیط درونی اشاره کرد و گفت: این عوامل در ایجاد بحران بسیار موثر هستند و درجه تمرکز مدیریت، بی‌کفایتی مدیران ارشد، کمبود تجربه و ارزش و عقیده و نگرش مدیریتی جزو این موارد محسوب می‌شوند.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اهداف اصلی در مباحث مدیریت بحران ادامه داد: حفظ جان و مال انسان‌ها و قدرت اداره مردم، جلوگیری از بحران‌های ثانویه و کاهش آسیب‌پذیری‌ها از جمله این موارد هستند.
وی با بیان اینکه آموزش ما در مورد مدیریت بحران پژوهش‌محور نیست، گفت: آموزش ما برای طرفین تولید ثروت نمی‌کند و دو طرف آموزش اعتقادی به آن ندارند؛ همچنین تکراری و غیرکاربردی هستند.
مهدیان‌نسب گفت: جهت اجرای بهینه و مطلوب خدمات‌رسانی به‌آسیب‌دیدگان لازم است با برنامه‌ریزی دقیق و تعامل همه ارگان‌های مرتبط با مدیریت بحران اقدامات خود را ارائه کنند.
فرمانده انتظامی لرستان افزود: همچنین مدیریت بحران استان با استفاده از طرح‌های ادارات اقدام به تدوین طرح نهایی کند. جهت ارتقای آمادگی مقابله با بحران، رزمایش مشترکی با مشارکت تمامی ادارات در یکی از شهرستان‌های استان با موضوع زلزله برگزار شود.

captcha