آغاز ثبت نام یازدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان/ قم؛ میزبان این دوره
کد خبر: 3682061
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

آغاز ثبت نام یازدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان/ قم؛ میزبان این دوره

گروه مسابقات: ثبت ‌نام یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان از 4 تا 10 بهمن‌ماه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) اظهار کرد: یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) طی 28 بهمن‌ماه تا چهارم اسفندماه در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن در قم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این مسابقات در شش رشته حفظ کل، حفظ 20، 10 و 5 جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال انجام می‌گیرد.
نجفی‌قدسی با اشاره به بازه زمانی ثبت‌ نام این دوره از رقابت‌ها، گفت: زمان ثبت نام در این دوره از مسابقات 4 تا 10 بهمن‌ماه انجام می‌گیرد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه با پایگاه اینترنتی دارالقرآن علامه طباطبایی به نشانی Quran.dqat.ir پس از تکمیل فرم ثبت‌ نام در این دوره از مسابقات نام‌نویسی کنند.
وی تصریح کرد: پس از بازه زمانی ثبت‌ نام، فرصت سه روزه برای ویرایش اطلاعات ثبت‌ نام‌کنندگان قرار دارد که ثبت‌نام کنندگان 23 بهمن‌ماه می‌توانند کارت حضور در این دوره از مسابقات را دریافت کنند.
مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با تأکید بر اینکه پس از اتمام مهلت هفت روزه ثبت‌ نام، این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود و ظرفیت ثبت‌نام در این دوره محدود است، بیان کرد: داوطلبان در زمان ثبت نام می‌توانند نوبت روز و ساعت حضور خود را برای آزمون مشخص کنند، لذا اولویت با افرادیست که زودتر ثبت‌ نام خود را انجام و تکمیل می‌کنند.
نجفی‌قدسی تأکید کرد: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) جنبه مردمی و غیردولتی دارد و این دارالقرآن تاکنون از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرده است و تمامی هزینه‌ها توسط محمد انصاری، مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) و بانی مسابقات که خود از جمله قاریان و تالیان قرآن کریم است، تأمین می‌شود.
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به جوایز افرادی که حد نصاب لازم را در این دوره از مسابقات کسب کنند، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، تمامی حافظان کل قرآن که حد نصاب 90 امتیاز را در صحت حفظ کسب کنند، 700 هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. همچنین حافظان 20، 10 و 5 جزء قرآن در صورت اخذ حد نصاب 90 امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ 500 هزار تومان و 400 هزار تومان و 300 هزار تومان دریافت خواهند کرد.
وی افزود: داوطلبان رشته‌های قرائت و ترتیل نیز در صورت اخذ حد نصاب 80 امتیاز به ترتیب مبالغ 500 هزار تومان و 400 هزار تومان دریافت خواهند کرد. همچنین تمامی حافظان قرآن در همه رشته‌ها در صورتی که حد نصاب حسن حفظ آنها بین 85 تا 90 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده فوق را دریافت می‌کنند و قاریان و مرتلان قرآن که حد نصاب امتیاز آنها از 75 تا 80 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده را دریافت می‌کنند.
نجفی‌قدسی درباره جوایز نفرات برتر این مسابقات اظهار کرد: نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان، نفرات دوم مبلغ 3 میلیون تومان و نفرات سوم مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. در رشته حفظ 20 جزء قرآن نیز، نفرات اول مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان، نفرات دوم 1 میلیون و 700 هزار تومان و نفرات سوم 1 میلیون و 500 هزار تومان دریافت خواهند کرد. در رشته حفظ 10 جزء نیز، نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبالغ 1 میلیون و 700 هزار تومان، 1 میلیون و 400 هزار تومان و 1 میلیون و 200 هزارتومان دریافت خواهند کرد.
وی افزود: در رشته قرائت قرآن نیز نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ 2 میلیون و 300 هزارتومان، 2 میلیون تومان و1 میلیون و700 هزار تومان دریافت خواهند کرد. همچنین در رشته ترتیل‌‌خوانی هم نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ 1 میلیون و 700 هزارتومان، 1 میلیون و 400 هزار تومان و 1 میلیون و 200 هزار تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) یادآور شد: نفرات اول مسابقات سال‌های قبل تا دو سال در همان رشته و مقاطع پایین‌تر نمی‌توانند شرکت کنند، مگر اینکه در رشته دیگری ثبت‌ نام کنند. شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن، تنها در یک رشته می‌توانند شرکت نمایند، ضمنا حافظان قرآن می‌توانند در رشته قرائت تحقیق هم داوطلب شوند، اما قاریان صرفا باید یکی از رشته‌های قرائت و یا ترتیل خوانی را انتخاب کنند.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
یکی از بچه ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۴۴
0
0
متاسفانه سایت ثبت نام دچار مشکل است و باز نمی شود.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۱:۳۱
0
0
پس جوایز حفظ پنج جز چیه؟!
حسن رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۰:۲۹
0
0
سلام.چرا سایت برا ثبت نام بسته است؟؟؟
ابراهیم صالحی
|
Romania
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۵:۱۳
0
0
سایت برای ثبت نام کی باز می شود؟
captcha