تولید اپلیکیشن «غذای حلال» برای المپیک زمستانی
کد خبر: 3682460
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
در کره جنوبی انجام شد؛

تولید اپلیکیشن «غذای حلال» برای المپیک زمستانی

گروه بین‌الملل: گردشگران مسلمانی که امسال برای دیدن بازی‌های «المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ» عازم کره جنوبی می‌شوند، می‌توانند از اپلیکیشن و سایت جدیدی که برای یافتن نزدیکترین رستوران‌ها و فروشگاه‌های غذای حلال طراحی شده، استفاده کنند.

پیدا کردن غذای حلال برای مسافران المپیک زمستانی کره جنوبی آسان می‌شودبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Food Navigator؛ این اپلیکیشن با نام «کریو حلال» (Crave Halal) قابل استفاده در گوشی‌های آیفون است و همچنین دسترسی به آن با استفاده از وبسایت cravehalal.com برای همه قابل انجام است.

این اپلیکیشن در حال حاضر 150 مرکز حلال در 30 شهر کره را معرفی می‌کند و بنیانگذاران آن که دو جوان آمریکایی و کانادایی هستند می‌گویند به زودی تعداد مراکز حلال معرفی شده بسیار بیشتر خواهد شد.

هدف از راه‌اندازی این اپلیکیشن اطلاع از امکانات و غذای حلال برای مسلمانان محلی و گردشگران مسلمان کره جنوبی به ویژه میهمانان بازی‌های المپیک است.

رستوران‌های حلال، اطلاعات حلال، ساعات کاری، آدرس دقیق رستوران‌ها، تصاویر و نظرات ازجمله اطلاعاتی است که این اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

جمعیت مسلمانان در کره جنوبی زیاد نیست اما گردشگری اسلامی به این کشور آسیایی در سال‌های اخیر افزایش یافته است. کره جنوبی در سال 2016 حدود یک میلیون گردشگر مسلمان داشت و دولت کره انتظار دارد که این تعداد در سال 2018 حداقل 20 درصد افزایش یابد.

گردشگران مسلمان کره جنوبی عمدتاً از کشورهای اندونزی، مالزی و خاورمیانه هستند و پیش بینی می‌شود که ده‌ها هزار گردشگر مسلمان امسال به سبب برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی عازم این کشور شوند. المپیک زمستانی 2018 در شهر پیونگ چانگ کره از 20 بهمن تا 6 اسفندماه برگزار خواهد شد/.

captcha