اجلاس جهانی حلال در مانیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3682665
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

اجلاس جهانی حلال در مانیل برگزار می‌شود

گروه بین الملل: سازمان علوم و فن‌آوری منطقه سوکسارجن (Soccsksargen) فیلیپین (DOST XII)، اجلاس جهانی حلال را در مانیل (Manila)، پایتخت این کشور برگزار می‌کند.

اجلاس جهانی حلال در مانیل برگزار می‌شود / آمادهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری canadianinquirer؛ در این اجلاس که روزهای پنج‌شنبه و جمعه (28 و 29 دی) برگزار خواهد شد، موضوعاتی از قبیل مقررات فنی حلال، مفاهیم علمی در مورد حلال، شرکت‌های کوچک و متوسط حلال، توسعه از طریق علوم و فن‌آوری و اکو ـ حلال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


انتظار می‌رود اندیشمندان اسلامی، اساتید مسلمان دانشگاه، اعضایی از سازمان بین‌المللی اعطای گواهینامه حلال، مقامات دولتی، کارآفرینان و مشتریان مسلمان و غیرمسلمان در این اجلاس حضور یابند.


همچنین کارگاه‌هایی نیز در مورد برندگذاری حلال، استانداردهای حلال و بانکداری و مالی اسلامی در حاشیه این اجلاس برگزار خواهد شد.
در اجلاس جهانی حلال در سال 2015 لوگوی حلال سازمان علوم و فن‌آوری منطقه سوکسارجن رونمایی شد که آمادگی فیلیپین را برای ورود به بازار حلال نشان داد.


این سازمان در اجلاس 2015 در مورد اهمیت این لوگو صحبت کرد که تابع استانداردهای موسسه مترولوژی کشورهای اسلامی است و در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است.


گفتنی است دولت فیلیپین قصد دارد صادرت حلال این کشور را در سال آینده به رقم بسیار بالایی برساند. طبق پیش بینی‌های انجام شده این کشور، برنامه‌ریزی کرده که صادرات حلال را به 1.4 میلیارد دلار افزایش دهد. در حال حاضر، میزان صادرات حلال فیلیپین به‌‌طور سالانه به میانگین 800 میلیون دلار می‌رسد/.


http://www.canadianinquirer.net/2018/01/16/dost-to-hold-world-halal-assembly-in-manila-on-jan-18-19

captcha