حفظ کل قرآن از کودکی در روستاهای اندونزی
کد خبر: 3682695
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
مشاور رییس‌جمهور اندونزی در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد:

حفظ کل قرآن از کودکی در روستاهای اندونزی

گروه بین‌الملل: مشاور رییس‌جمهور اندونزی از پدیده نوینی در اندونزی خبر داد که با اجرای آن، کودکان روستاها و شهرها از سن 5 سالگی کل قرآن کریم را حفظ می‌شوند.

حفظ کل قرآن از کودکی در روستاهای اندونزی، پدیده‌ای نوینپروفسور دین شمس‌الدین (Prof. Dr. M. Din Syamsuddin)، مشاور و نماینده ویژه جوکو ویدودو، رییس‌جمهور اندونزی در گفت‌وگوی بین ادیان طی مصاحبه با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: در اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین کشور اسلامی جهان مطالعه قرآن بسیار گسترده است و در بسیاری از روستاها کودکان از سنین کودکی مانند 5 سالگی روخوانی قرآن کریم را می‌آموزند و هم اکنون پدیده نوینی به نام حفظ کل قرآن در سراسر اندونزی در جریان است.


وی افزود: مراکز و مدارس زیادی در اندونزی برای حفظ کل قرآن راه‌اندازی شده است همچنین فستیوال‌ها و مسابقات تلاوت و حفظ قرآن هر ساله  در سطوح مختلف استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.


شمس‌الدین تأکید کرد: هزاران قاری و حافظ در مراکز قرآنی روستاها و مدارس به کودکان قرآن می‌آموزند و تعداد مراکز و حتی قاری و حفاظ را در اندونزی نمی‌توان برآورد کرد چون خیلی زیاد است.

حفظ کل قرآن از کودکی در روستاهای اندونزی؛ پدیده نوین در مطالعات قرآنی


آشنایی با قراء مصری در حد تبادل تجارب قرآنی


مشاور رییس‌جمهور اندونزی در رابطه با میزان توجه مردم اندونزی به قاریان مصری گفت: قاریان زیادی در دنیا وجود دارد و کشور اندونزی تنها برای تبادل تجربه‌های قرآنی با قاریان کشورهایی مانند ایران و مصر در مسابقات بین‌المللی ارتباط برقرار می‌کند.


وی افزود: مؤسسات قرآنی و هیئت‌القراء والحفاظ در بسیاری از شهرهای اندونزی با مؤسسات قرآنی کشورهای دیگر از قبیل ایران، مصر، عربستان برای تبادل تجربیات ارتباط دارد و قاریان و حافظان را برای شرکت در مسابقات آماده می‌کند.


موضع مردم اندونزی در برابر تصمیم ترامپ در مورد قدس


مشاور رییس‌جمهور اندونزی واکنش مردم این کشور را در نخستین روز اعلام تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این چنین توصیف کرد:‌ نخستین روز پس از اعلام تصمیم ترامپ در مورد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مردم اندونزی با برگزاری تظاهرات میلیونی در خیابان‌ها به شدت این تصمیم را محکوم کردند.


وی افزود: بسیاری از سازمان‌ها و مؤسسات اسلامی مانند مجلس علمای اندونزی با صدور بیانیه‌هایی تصمیم ترامپ را محکوم کردند و در بعضی ایالت‌ها تظاهراتی با هفت میلیون شرکت‌کننده برگزار شد.


 دین شمس‌الدین تأکید کرد: به نظر من بسیاری از کشورهای مسلمان باید ارزیابی‌‌های کاملی برای ترویج ایده قدس، به عنوان پایتخت فلسطین انجام دهند.

حفظ کل قرآن از کودکی در روستاهای اندونزی؛ پدیده نوین در مطالعات قرآنی


نقش گفتگو در حل مشکلات


 شمس‌الدین ایران را به عنوان کانون گفت‌وگوهای فرهنگی برای حل مشکلات مسلمانان به ویژه فلسطین توصیف کرد و گفت:  ایران به عنوان یک کشور بزرگ، با ایدئولوژی و منش خوب خود می‌تواند نقش بسیار مهمی نه تنها در روابط فرهنگی اسلامی در آسیا بلکه در کل جهان ایفا کند.


وی تصریح کرد: از آنجایی که ما تاکنون شاهد بوده‌ایم، ایران نقش محوری در حل بسیاری از مشکلات مسلمانان جهان همچنین فلسطین دارد. در جنگ اسراییل با فلسطین نقش ایران باعث به وجود آمدن انگیزه‌ای برای کشورهای دیگر اسلامی شد تا وارد میدان شده و از حقوق مردم فلسطین دفاع کنند.


مشاور رییس‌جمهور اندونزی با بیان نقش مؤثر گفت‌وگوی فرهنگی میان کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ گفت‌وگوی فرهنگی میان  کشورهای اسلامی نتایج مؤثر و مثبتی در حل مشکلات مسلمانان جهان و ایجاد روابط دوستی و اتحاد بین‌ آن‌ها خواهد داشت.

جمهوری اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد و با جمعیت بیش از ۲۶۰ میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است که ۸۶٫۱ درصد از مردم آن مسلمان هستند و اسلام توسط بازرگانان دریانورد مسلمان به این منطقه رسید/.

گفتگو - چهارشنبه***حفظ کل قرآن از کودکی در روستاهای اندونزی؛ پدیده نوین در مطالعات قرآنی/ آماده

 

captcha