مجموع طلای استفاده‌شده در کشتی، 140 گرم است
کد خبر: 3683574
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
هنرمند کشتی قرآن مطلا عنوان کرد:

مجموع طلای استفاده‌شده در کشتی، 140 گرم است

گروه فعالیت‌های قرآنی: صاحب اثر کشتی مطلای قرآن کریم گفت: در این کشتی بر روی الواح برنزی چهارده‌گانه که نشان و رمزی از چهارده معصوم(ع) است، مقدار ۱۴۰ گرم طلای ۱۸ عیار به صورت آب طلا، تزیین گردیده که از اکسیداسیون (سیاه شدن) آن پیشگیری کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، طی روزهای اخیر پیرامون پرده‌برداری از یک اثر هنری و بی‌نظیر که از سوی سيد علي‌اصغر موسویان، هنرمندی که تاکنون توفیق نگارش قرآن‌هایی به خط نسخ و نستعلیق را داشته است، در فضای مجازی بحث‌ها، گفت‌وگوها و خبرهایی منتشر شده است که راستای مشخص شدن حقایق طی گفت‌و‌گویی با علی‌اصغر موسویان به جزییات بیشتر کشتی مطلای قرآن کریم پرداخته‌ایم.
علی اصغر موسویان در این باره گفت: تا کنون بيست و سه قرآن كتابت نموده و قرآن‌هایی را مبتکرانه خلق اثر کرده ام که بدون تردید در نوع کار هنری، بی‌نظیر است. در دو سال گذشته نخست بر روی کاغذی ویژه با سه خط ثلث، نسخ و ريحان آیات قرآن را اجرا کردم و با حواشی احادیث و روایات ولایتی، آن را زینت دادم و همچنین قرآنی در بیست و هفت لوح برنزي با لایه بسیار نازک ۳ میکرونی (هر میلیمتر معادل هزار میکرون) از جنس طلای ۱۸ عیار تهیه کردم.
وی افزود: آیات قرآن را با فرز الماسی بر روی الواح یاد شده، به نگارش درآوردم که قرآن نخست را به عتبه حسینی در کربلا و قرآن دوم با الواح بیست و هفت‌گانه برنزي که این رقم خود رمزی به نام بیست و هفتم رجب روز بعثت پیامبر اسلام(ص) است را در ۱۳ رجب سال گذشته، در مراسم میلاد امیرالمومنین علیه‌السلام در رواق حضرت ابوطالب علیه‌السلام حرم علوی به عتبه علوی اهداء کردم.
موسویان بیان کرد: اثر بيست و سوم بنده، کشتی مورد نظر است که ساختار آن، از چهارده لوح برونز بوده که بر روی بدنه چوبی پیرامون کشتی، قرار گرفته است و با دیگر اجزای این کشتی که شامل دو کابین در جلو و عقب و سه بادبان چرمی و مواد ساختار اصلی آن که از چوب نسبتا قطوری است با طول سه متر و عرض و ارتفاع یک متر، وزنی نزدیک به هفتاد کیلو گرم را در بر گرفته است.
این هنرمند قرآنی تاکید کرد: بر روی الواح برونزی چهارده‌گانه که نشان و رمزی از چهارده معصوم(ع) است، مقدار ۱۴۰ گرم طلای ۱۸ عیار به صورت آب طلا، تزیین گردیده که از اکسیداسیون (سیاه شدن) آن پیشگیری نماید.
وی افزود: ساخت و نوشتار آیات قرآن بر روی کشتی یاد شده که به خط نسخ است، ده ماه به طول انجامیده و سوره آغازین قرآن کریم از نوک یک سوی کشتی آغاز شده و جالب اینکه، آیه و سوره پایانی، به نوک سوی دیگر این کشتی و دقیقا در کنار آیه آغازین، به پایان رسیده است. بسم‌الله ونام سوره‌ها نیز با خطی درشت‌تر، به نقش آمده است.
موسویان تصریح کرد: سه بادبان چرمی کشتی نیز با حدیث‌های(ثقلین)، ( إنً‌الحسین مصباح‌الهدی وسفینة‌النًجاة) و (حسین منًي وأنا من‌الحسین) ، زینت داده شده است و بر روی دو کابین جلو و عقب کشتی نیز اسامی جلاله و همچنین نام مقدس چهارده معصوم نقش بسته است که بر بالای هر نام معصوم، به خط ریز، ادای احترام به ذوات مقدسه، گردیده است.
وی با بیان اینکه در مجموع برای تامین تجهیزات مورد نیاز این کشتی، مبلغ چهل میلیون تومان هزینه شده است بیان کرد: این کشتی در ۳۰ فروردین سال ۱۳۹۷ شمسی برابر با سوم شعبان سال ۱۴۳۹ هجری و همزمان با سالروز میلاد سرور آزادگان حضرت ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام در مراسم ویژه‌ای در عتبه حسینی به موزه این آستان مقدس اهداء می‌شود.
وی با انتقاد از هجمه های اخیر گفت: این حرف‌ها تازگی نداشته و تکراری است؛ چطور وقتی برخی از مسئولین، میلیاردها تومان در سال صرف مسایل غیرضروری می کنند سخنی از کمک به نیازمندان نمی‌شود اما در خصوص کارهایی مانند حقیر بایستی چنین هجمه تبلیغاتی را شاهد باشیم.

این هنرمند قرآنی گفت: مشابه این کارها توسط برخی از مراجع عظام تقلید نیز رونمایی شده است و متاسفانه دشمن خارجی و داخلی با چنین تبلیغات منفی دنبال بهره‌برداری رسانه ای خود است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۳:۰۸
0
0
به دین خدا رحم کنیم چرا نمی‌تونیم بدون هزینه از دین کار سیاسی کنیم؟ حتی در تبلیغ دین هم به ضرر دین کار می‌کنیم مثل همین کشتی مطلا!
حرفها و توصیه های مسئولین را ببینیم یا عملکردشان را؟!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۷:۵۹
0
0
با سلام اگر از پول بیت المال نبوده باشد زیاد اشکالی ندارد. یعنی اگر خیرین پولش را داده باشند. هرچند اولویت هم ندارد.
البته اگر واقعاً همین ۴۰ میلیون شده باشد.
captcha