برنامه‌های حرم رضوی برای زائران غیرایرانی
کد خبر: 3684248
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

برنامه‌های حرم رضوی برای زائران غیرایرانی

گروه اجتماعی: همزمان با هفته اول بهمن‌ماه ویژه برنامه‌هایی برای زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: همزمان با هفته اول بهمن ماه ویژه برنامه‌هایی برای زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سلسله جلسات سخنرانی با موضوعات اخلاقی، تربیتی و اجتماعی با عنوان ارزش‌های پرورشی ویژه زائران عرب‌زبان ساعت 12:1۰ در رواق غدیر برگزار می‌شود.
وی گفت: سخنرانی عقیدتی و تاریخی با عنوان شجره طیبه در ساعت 17:25 در رواق غدیر ویژه زائران عرب‌زبان تدارک دیده شده است.
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: قرائت ادعیه، بیان احکام، برگزاری مسابقات فرهنگی و پاسخگویی به مسائل شرعی از دیگر برنامه‌های ویژه زائران عرب‌زبان در طول این هفته است که در صورت حضور کاروان، برنامه‌هایی از جمله نمایش فیلم، حرم‌شناسی، بازدید از موزه نیز برای این زائران در نظر گرفته شده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: رهنمودهای اخلاقی امام رضا(ع)، احسان و نیکی به والدین در کلام امام رضا(ع)، اهمیت صبر در مسیر حق، حضرت زینب(س)؛ عالمه غیر معلمه، قناعت و پرهیز از زندگی پر زرق و برق در سیره اهل بیت(ع) موضوعات سخنرانی ویژه زائران اردوزبان، در هفته جاری است که در رواق کوثر برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسینی، برگزاری کلاس‌های حرم‌شناسی و اجرای مسابقه با موضوعات راه‌های تقویت ایمان، محاسبه نفس، ثمرات اخلاص، حقیقت اخلاص، آفات ایمان، ایمان از منظر قرآن، پرهیز از منکرات و فضیلت بردباری ویژه زائران اردوزبان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.
وی گفت: تبیین فضیلت زیارت امام رضا(ع)، بیان کراماتی از حضرت و برگزاری مراسم ادعیه، همه روزه در دو نوبت صبح از ساعت 10 الی 11:30 و عصر از ساعت 15:30 الی 16:30 ویژه زائران ترکی و آذری‌زبان در رواق دارالرحمه حرم رضوی ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: همچنین ویژه برنامه‌هایی برای زائران انگلیسی‌زبان تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان به مراسم سخنرانی با موضوعات شاخصه‌های خانواده رضوی، اهمیت علم‌آموزی در کلام امام رضا(ع)، حضرت زینب(س) الگوی زنان مسلمان، ویژگی زندگی مهدوی در کلام امام رضا(ع) و ... اشاره کرد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: تبیین وضعیت سیاسی دوران امام رضا(ع) و سبک زندگی امام رضا(ع) با غیرمسلمانان ویژه زائران انگلیسی‌زبان نیز ساعت 10 الی 13 در رواق دارالرحمه حرم رضوی ارائه می‌شود.
وی گفت: برگزاری تور حرم‌‌شناسی، بازدید از موزه، پخش فیلم، تلاوت قرآن با ترجمه، سخنرانی به زبان اصلی و پرسش و پاسخ دینی در صورت حضور کاروان زائران انگلیسی‌زبان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

captcha