تجلیل از حافظ قرآن مسلط به حفظ آیات به 20 روایت + عکس
کد خبر: 3684515
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷

تجلیل از حافظ قرآن مسلط به حفظ آیات به 20 روایت + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با شب میلاد حضرت زینب(س) مراسم تجلیل از حاج مهدی حسنی، استاد و حافظ بین‌المللی قرآن کریم، مفتخر به حفظ آیات مصحف شریف به 20 روایت(600 جزء اختلاف قرائت) با حضور اساتید و جمعی از علاقه‌مندان در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم تجلیل از مهدی حسنی، استاد و حافظ بین‌المللی قرآن کریم، مفتخر به حفظ آیات مصحف شریف به 20 روایت(600 جزء اختلاف قرائت) با حضور اساتید، قاریان و حافظان ممتاز بین‌المللی و کشوری و جمعی از علاقه‌مندان به کلام وحی، دوشنبه، دوم بهمن ماه و همزمان با شب میلاد حضرت زینب کبری(س) در مشهد برگزار شد.

حسنی

برگزاری این مراسم، همزمان با جلسات هفتگی آموزش قرآن حضرت ابوالفضل(ع) که به‌مدت ۱۵ سال است، زیر نظر مهدی حسنی، در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در خیابان ملک الشعراء بهار تشکیل می‌شود، بود؛ این حافظ بین‌المللی از همین جلسه قرآن به مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران راه یافته و رتبه اول این مسابقات را کسب کرده است.

حسنی

در بخشی از این مراسم باشکوه قرآنی، محمدصادق علمی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اظهار عجز و ناتوانی در بیان عظمت حفظ قرآن به ۲۰ روایت قرآنی، عنوان کرد: طبق فرموده پیامبر(ص)، در روز قیامت به قاری واقعی و حافظ قرآن گفته می‌شود(إقرَء وَارقَئ) بخوان و برو بالا؛ و او می خواند و به ازای هر آیه، یک درجه به بالا می رود و این ترقی تا رقم ۶۲۳۶ که تعداد آیات قرآن است، ادامه دارد، چرا که «إنَّ دَرَجاةِ الجَنَّةِ عَلي عَدَدِ آیاتِ القُرآن».

حسنی

در ادامه این مراسم و جلسه قرآن، حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن، حجت الاسلام محمدمهدی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن، مختار دهقان، نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی سال 97، مهدی هدایتی‌فر، قاری مشهدی و مصطفی خاکساری و ابوالفضل زاهدمقدم، قاریان نوجوان به تلاوت آیات قرآن کریم پرداختند و هادی الهی، ذاکر اهل بیت(ع) نیز به مولودی خوانی در مدح حضرت زینب(س) و ائمه(ع) پرداخت.

حسنی

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، مهدی حسنی با ارائه توضیحاتی در مورد نحوه دست یافتن به این موفقیت و راههای سخت و البته شیرین رسیدن به آن گفت: تمام این توفیقات به لطف و عنایت امام رئوف، حضرت رضا(ع) و نیز مرهون خط مشی درستی است که پدرم در کودکی برای من ترسیم و مرا با قرآن مأنوس کرد.

وی اضافه کرد: این مراسم تجلیل را تجلیل از شخص نمی‌دانم، بلکه تجلیل از یک جریان خوب قرآنی می‌دانم که بنا به تحقق منویات مقام معظم رهبری بایستی به آن توجه و اهمیت ویژه ای شود.

حسنی

پایان بخش این مراسم معنوی قرآنی، تجلیل و تقدیر از تلاش‌های مهدی حسنی و تعدادی از اساتید قرآنی با اعطای هدایایی بود.

گفتنی است، در این مراسم که به همت جلسه خادمین قرآن متوسلین به باب‌الحوائج حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار شد، محمدجواد پناهی، قاری و داور بین‌المللی قرآن و دیگر اساتید پیشکسوت قرآنی همچون محمدحسندخت مشهدی، هاشم زاهدمقدم، جعفر عرفانیان و جمع کثیری از قاریان و حافظان قرآن کریم حضور داشتند.

حسنی

حسنی

حسنی

حسنی

حسنی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعیدبیژنی
|
Australia
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۹:۴۸
0
0
سلام علیکم
بسیار حرکت پسندیده ایست
ان شالله خداوند ایشون و تمام اساتید قرانی رو حفظ کند
و ان شالله همه ما عاقبت بخیر شیم
یاعلی
captcha