دوره های تربیت مربی قرآن در منطقه آزاد ارس برگزار می شود
کد خبر: 3684646
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

دوره های تربیت مربی قرآن در منطقه آزاد ارس برگزار می شود

‌معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس از برگزاری دوره های تربیت مربی قرآن کریم در منطقه آزاد ارس و شهرستان های همجوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهر نوشت: یوسف داداش زاده گفت: سال گذشته با همکاری معاونت فرهنگی منطقه آزاد ارس و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا اولین دوره تربیت مربی قرآن کریم برگزار شد و ۵۰ نفر از خانم ها و آقایان در این دوره شرکت کرده بودند.

وی افزود: بعد از برگزاری اولین دوره تربیت مربی قرآن کریم حدود ۲۰نفراز شرکت کنندگان موفق به دریافت مدرک مربیگری قرآنی شدند دوره های بعدی تربیت مربی قرانی نیز به صورت مستمر و مداوم برگزارمی شود.

وی گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی را یکی از عوامل تاثیرگذار در جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ذکر کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه فعالیت های صورت گرفته در مقابل مکتب الهام بخش و انسان ساز قران کریم و اهل بیت ناچیز و اندک است گفت: با این وجود در طی چهار سال گذشته شاهد رشد فعالیت های قرآنی در منطقه بوده ایم و هدف اصلی ما عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی است که بتوانیم سهم خود را در این زمینه ادا کنیم.

داداش زاده برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه در منطقه آزاد ارس را یکی از راهکارهای موثر درترویج علوم و فرهنگ دینی و قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات محک و معیاری است برای دوره های آموزشی که در طول سال برگزار می شود و در طی برگزاری این دوره ها افراد زیادی با مفاهیم عمیق این کتاب آسمانی و الهام بخش آشنا می شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس یکی از مهم ترین اهداف برگزاری مسابقات قرانی را شناخت نقاط ضعف و قوت برنامه های آموزشی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات قرآنی از داوران و اساتید بنام و مطرح عرصه قرآنی استفاده می شود خاطرنشان کرد: برگزاری چهارمین دوره این مسابقات یک محفل آموزشی است چرا که مربیان و داوران بسیار مجرب در این رقابت ها حضوردارند و شرکت کنندگان از راهنمایی ها و مشاوره های داوران بهره مند می شوند.

بنابه گفته وی بخش کتبی چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه در روز ۲۵ و بخش شفاهی آن نیز در روز ۲۶ بهمن برگزار می شود و علاقه مندان تا ۱۹ بهمن فرصت دارند تا در این مسابقات شرکت کنند.

captcha