مزیت جاذبه‌های مذهبی کشورمان در زمینه گردشگری و ناتوانی ما
کد خبر: 3684651
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

مزیت جاذبه‌های مذهبی کشورمان در زمینه گردشگری و ناتوانی ما

گروه جامعه: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جاذبه‌های مذهبی و دینی متعددی در کشورمان وجود دارد که می‌تواند سبب توسعه گردشگری شود، گفت: نتوانستیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز، سوم بهمن ماه، با حضور در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که با حضور مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و سفرای کشورهای خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: گردشگری می‌تواند در دو زمینه اشتغال و افزایش رفاه عمومی تاثیرگذار باشد و ما باید با بهره‌مندی از ظرفیت های موجود از این دو جنبه بهره مند شویم.

ربیعی با اشاره به اینکه در کشور ایران در ارتباط با گردشگری، جاذبه‌های مذهبی و دینی متعددی در قالب مساجد، معابد، آستان امامزادگان و ... وجود دارد که بسیار ارزشمند است و می‌تواند سبب رونق گردشگری شود، گفت: این جاذبه‌های مذهبی مزیت ما به شمار می‌آیند اما ما نتوانستیم به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و جایگاه مطلوبی را به دست آوریم.

وی بر ضرورت توجه به نظام تدبیر و نرم‌افزار برای ترویج گردشگری تاکید و تصریح کرد: در نظام تدبیر باید به موضوع ارزش افزوده و اشتغال نگاه جدی‌تری داشته باشیم. گردشگری می‌تواند رتبه اول ایجاد اشتغال در کشور را ایجاد کند.

 وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود خواستار توجه جدی به جاذبه‌های موجود در کشورمان به منظور توسعه صنعت گردشگری شد و گفت: هرچند هتل‌ها نیز مهم هستند اما توریست به خاطر هتل به کشور ما نمی‌آیند، بلکه آنها خواستار بهره‌مندی از جاذبه‌های متعدد ایران هستند؛ بنابراین باید روی این جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

ربیعی نظام تبلیغاتی را در توسعه صنعت گردشگری حائز اهمیت خواند و گفت: هفت مسیر گردشگری در ایران استخراج شده و توقفگاه‌های آن نیز مشخص است، باید در این زمینه نظام تبلیغاتی قوی تری داشته باشیم.

بر اساس گزارش ایکنا از دیگر موضوعاتی که ربیعی به آن اشاره کرد ضرورت توجه به امنیت گردشگر بود که باید در قالب‌های مختلف مدنظر قرار گیرد.

ربیعی ترویج گردشگری اجتماع محور را دارای خاصیت ضد فقر خواند و گفت: باید تمرکز خود را به صنایع روستایی ببریم، چرا که این امر هم به مهاجرت معکوس کمک و هم زمینه گردشگری را مهیا می کند. باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا گردشگری را به کل مناطق کشور سوق دهیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مشترکی که با میراث فرهنگی در زمینه اشتغال و گردشگری در دستور کار خود قرار داده اند، گفت: جذب گردشگر را در اولویت قرار داده ایم چرا که مقابله با فقر را نیز به دنبال دارد.

captcha