سعی صفا و مروه پرستاران در بیمارستان‌ها /بهداری سپاه منادی تقریب مذاهب در ایران
کد خبر: 3684840
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

سعی صفا و مروه پرستاران در بیمارستان‌ها /بهداری سپاه منادی تقریب مذاهب در ایران

گروه سلامت: در همایش نقش جامعه پزشکی در تقریب دلها بر اهمیت خدمات جهادی پرستاران تاکید شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در همایش نقش جامعه پزشکی در تقریب دلها پرستاران را جهادگران واقعی خواند.

وی تصریح کرد: باید روز پزشک را به پرستاران عزیزی که مجروحی در خانه داشتند یا در خدمت جانبازی بودند، تبریک گفت. از سوی دیگر، بودند پرستاران بسیاری که در صحنه‌های جنگ و در میدان جهاد واقعی حضور داشتند. آنها مصداق جهادگران واقعی هستند.

وی افزود: در سال‌های جنگ که من سرپرستار بیمارستانی در شیراز بودم، مجروحان جنگی بسیاری را برای ما می‌آوردند و مجبور بودیم دوشیفته و سه‌شیفته بمانیم و از این مجروحان مراقبت کنیم که این یک جهاد واقعی بود.

وی یاد آور شد: مرتب به دانشجوهای خود گفته‌ام که هیچ وقت بدون وضو وارد بیمارستان نمی‌شوم. رفت و آمدم در راهروهای بیمارستان برای من سعی صفا و مروه است. هر قدمی که برمی‌داریم، نتیجه آن اول به خود ما باز می‌گردد و بعد به دیگران. سعیی مورد قبول خداوند است که از صفا و محبت شروع شود و به خدمت مردم و عدالت ختم شود.

 در ادامه طوبی کرمانی، دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان نیز بر نقش بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران در تقریب مذاهب پرداخت و اظهار کرد: این نیرو در سال ده‌ها بیمارستان صحرای را در مناطق سنی‌نشینی استان‌های جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور برپا کرده و منادی تقریب دلها شده است.

همچنین در این برنامه به تعدادی از پرستاران نمونه و پرستاران همسر جانباز به مناسبت روز پرستار جوایز و لوح‌های تقدیری اهدا شد.

captcha