جشنواره «تجسمی فجر» نیازمند شیوه‌نامه‌ مشخص و نگاه فراملی
کد خبر: 3684866
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
افتتاحیه دهمین جشنواره «تجسمی فجر»/1

جشنواره «تجسمی فجر» نیازمند شیوه‌نامه‌ مشخص و نگاه فراملی

گروه هنر: معاون هنری ارشاد گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر باید صاحب شیوه‌نامه مشخصی شود تا از این به بعد هنرمند علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره بداند که باید براساس چه هدفی به خلق اثر به منظور مشارکت در آن دست زند.

«تجسمی فجر» باید صاحب شیوه‌نامه‌ای مشخص شود/لزوم نگاه فراملی به هنرهای تجسمی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سیدمحمد مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاحیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به ایراد سخن پرداخت و گفت: اکنون و در این زمان گردهم آمده‌ایم تا جشن سالانه هنرهای تجسمی را که به یمن پیروزی انقلاب اسلامی هر سال برگزار می‌شود را رسماً آغاز کنیم؛ جشنی که یادآور یک رخداد عظیم ملی است.

وی ادامه داد: سایر هنرها از جمله تئاتر، موسیقی و فیلم مسیر خود را از سال‌های خیلی قبل ‌تر در مواجهه با مخاطب مورد رصد قرار داده‌اند و این هنرهای تجسمی است که کمی با تأخیر به این جرگه جشنواره‌ای اضافه شده و آنچه که در این زمان بیش از همه اهمیت دارد آن است که چه کسی، چه اثری را برای چه مخاطبی خلق می‌کند.

حسینی تصریح کرد: ما در امور هنری ارشاد یکی از تکالیف خود را باید این بدانیم که این جشنواره گسترده و عظیم صاحب شیوه‌نامه مشخصی شود تا به این واسطه هنرمند عرصه تجسمی که متقاضی حضور در آن است تکلیف خود را بداند که باید با چه رویکرد و براساس هدفی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری این جشنواره  به دنبال آن  است، به خلق اثر بپردازد.

وی افزود: با توجه به گستردگی حوزه و رشته‌های هنرهای تجسمی و رنگارنگی آن، نیاز به وحدت و یکپارچگی در عین تکثر داریم تا با ارائه تصویری شفاف در چارچوبی مشخص، مشارکت حداکثری را از سوی نسل‌های گوناگون هنری از پیشکسوتان گرفته تا نسل‌های جوان در این رویداد بین‌المللی شاهد باشیم.

معاون امور هنری ارشاد گفت: به طور قطع هنرهای تجسمی می‌تواند به عنوان سرمایه و دستمایه غنی در عرصه هنری کشور مطرح باشد به شرط آنکه آن را محدود به جغرافیای ایران نکرده و زین پس تعاملات هنری با همه هنرمندان دنیا در کشورهای مختلف داشته باشیم.

حسینی در پایان تأکید کرد: با چنین رویکردی است که می‌توان از عرصه هنرهای تجسمی به عنوان ابزاری برای تعالی هنر و فرهنگ سرزمین ایران استفاده درخور و شایسته‌ای صورت داد و من امیدوارم که بتوانم در راستای مسئولیت جدیدی که پذیرفتم به منظور تحقق این مهم کوشا باشم و آرزو می‌کنم که جشنواره دهم هنرهای تجسمی فجر، مهنا و مبارک برای شما فعالان و علاقه‌مندان عرصه تجسمی کشور باشد.

captcha