آخرین سهمیه‌بندی استان‌ها در تحقق طرح ملی حفظ قرآن تا سال 1414 اعلام شد
کد خبر: 3685983
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

آخرین سهمیه‌بندی استان‌ها در تحقق طرح ملی حفظ قرآن تا سال 1414 اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن از ابلاغ نگاشت استانی در چشم‌انداز طرح ملی حفظ قرآن كه در آن سهمیه هر استان جهت تحقق 10 میلیون حافظ قرآن در كشور تا سال 1414 مشخص شده است، خبر داد.

محمد انجم شعاع، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از ابلاغ نگاشت استانی در چشم‌انداز طرح ملی حفظ قرآن خبر داد و گفت:‌ این نگاشت مبتنی بر جمعیت كشور و حذف گروه‌های غیرمرتبط با موضوع طرح ملی حفظ قرآن تنظیم شده است.

توجه به نسبت جمعیت در تحقق طرح ملی حفظ قرآن
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق 10 میلیون حافظ قرآن كریم در كشور، افزود: نسبت 10 میلیون حافظ به جمعیت كشور (80 میلیون نفر) 12 و نیم درصد خواهد بود كه متناسب با آخرین آمار جمعیتی سهم هر استان در این طرح مشخص شده است.
انجم شعاع ادامه داد: در این نگاشت جدول سهمیه‌بندی استان‌ها از سال 1391 تا 1404 مشخص شده است و بعد از آن نیز جهت دستیابی به 10 میلیون حافظ قرآن تقسیم‌بندی تا سال 1414 توزیع شده است.
معاون هماهنگی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار كرد: این جدول ابلاغ شده است اما ابلاغ قطعی آن با دستور اجرایی رؤسای شورای استان كه نمایندگان معزز ولی فقیه در استان‌ها هستند تا چند روز دیگر انجام می‌شود.

آمار این جدول قابل تغییر نیست
وی با تأكید بر اینكه این نگاشت قطعی است یعنی آمار قابل تغییر نیست، گفت: ممكن است در فرایندهای اجرایی ما دچارتغییراتی شویم اما در این جدول قابل تغییر نیست.

 آخرین سهمیه‌بندی استان‌ها در تحقق طرح ملی حفظ قرآن تا سال 1414 اعلام شد

captcha