اعلام آمادگی عمان جهت گسترش تعاملات دوسویه گردشگری با شیراز
کد خبر: 3695240
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

اعلام آمادگی عمان جهت گسترش تعاملات دوسویه گردشگری با شیراز

گروه اجتماعی ـ وزیر گردشگری كشور عمان در سفر به شیراز در جهت گسترش تعاملات دو سویه با این كلان‌شهر اعلام آمادگی كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، احمدبن ناصر المحرزی، وزیر گردشگری کشور عمان و هیئت همراه در اولین روز از ورود خود به شهر شیراز از آثار تاریخی و فرهنگی این شهر بازدید کردند.
المحرزی و هیئت همراه با استقبال محمد ابراهیم فروزانی معاون گردشگری استانداری فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، سید حسن خلیلی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه و دیگر مسئولان استانی به‌منظور تقویت و توسعه روابط گردشگری استان فارس و کشور عمان و همچنین بازدید از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت شهر شیراز وارد شیراز شد.
در دیدار معاون گردشگری استاندار فارس و مدیرکل میراث فرهنگی استان با وزیر گردشگری کشور عمان، توانمندی‌های زیرساخت‌های گردشگری با ظرفیت حدود 16 هزار تخت، وجود 11 هتل 4 و5 ستاره، استقرار سه فرودگاه بین‌المللی در استان، ظرفیت‌های گردشگری منحصر به‌فرد تاریخی مربوط به ادوار مختلف تاریخی، فرهنگی، ادبی، طبیعی و مذهبی استان گردشگری سلامت و توریسم درمانی شهر شیراز با دارا بودن ده‌ها بیمارستان مجهز فوق تخصصی در حوزه‌های قلب و عروق، کبد، جراحی چشم، جراحی پلاستیک، نازایی، مغز و اعصاب تشریح شد.
المحرزی وزیر گردشگری عمان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به شهر شیراز وجود آثار شاخص و شناخته شده تاریخی و جهانی، شرایط آب و هوایی سالم و مطلوب و پتانسیل شناخته شده پزشکی در حوزه خلیج فارس را مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و آمادگی خود را در جهت گسترش تعاملات دوسویه در زمینه های مختلف گردشگری اعلام كرد.
هیئت عمانی در دومین روز سفر خود به شیراز از مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی پیوند اعضاء 600 تختخوابی بوعلی سینا که به لحاظ ساخت، تجهیزو درمان کم نظیر است و بیمارستان کوثر با دارا بودن کلینک‌های تخصصی مختلف از جمله قلب، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، اطفال، گوش و حلق و بینی، پوست، زنان و زایمان، چشم و ... بازدید خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha