مسئولان انگیزه‌ برای کار قرآنی باقی نگذاشته‌اند
کد خبر: 3699993
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

مسئولان انگیزه‌ برای کار قرآنی باقی نگذاشته‌اند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ بی‌توجهی مسئولان به امور قرآنی شهرستان‌ها باعث شده تا انگیزه‌ای برای انجام فعالیت‌های قرآنی باقی نماند.

به گزارش ایکنا؛ ساره عظیمی، مدیر مجموعه‌ قرآنی مکتب‌الزهرای اطهر(س) شهرستان گلوگاه با شرح برنامه‌های آموزشی مؤسسه‌اش گفت: در کنار پیش‌دبستانی قرآنی، کلاس‌های آموزش حفظ و قرائت قرآن و همچنین کلاس‌های تربیت معلم قرآن را داریم که در حال حاضر در حال برگزاری کلاس‌های دو رشته‌ روخوانی و روانخوانی سطح 1 و تجوید سطح 2 هستیم.
وی در ادامه با بیان مشکلاتی که مؤسسات قرآنی استان مازندران با آن روبه‌روهستند گفت: یکی از مشکلات پیش روی مؤسسات قرآنی، عدم هماهنگی بین آموزش‌ و پرورش با سازمان‌های قرآنی است.
وی افزود: با اینکه هر مؤسسه‌ای برای ایجاد مقطع پیش‌دبستانی باید مجوز آموزش‌ و پرورش را داشته باشد و منابع آموزشی معرفی شده از سوی آنجا را استفاده کند، اما این منابع به تنهایی نمی‌توانند برای نوآموزان قرآنی مفید باشد.
همچنین مدیران مدارس غیر انتفاعی بخاطر کم شدن دانش‌آموزانشان، علیه مؤسسات قرآنی تبلیغ منفی انجام می‌دهند که این بر روی مخاطب ما اثر می‌گذارد.

مسئولان انگیزه‌ برای کار قرآنی باقی نگذاشته‌اند
این فعال قرآنی با اشاره به عدم حمایت سازمان‌های قرآنی و سنگینی هزینه‌های آموزشی و اجاره محل مؤسسه گفت: ما با اندک هزینه‌هایی که خودمان داریم، در حد توانمان برای اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنیم، اما سازمان‌های مختلف با بودجه‌هایی که دارند، برای قرآن قدمی برنمی‌دارند. حتی ما هیچ وقف قرآنی در گلوگاه نداریم و این بی‌توجهی‌ها به مرور زمان باعث می‌شود کسانی هم که در حال انجام فعالیت قرآنی هستند، دلسرد شوند و انگیزه‌ای برایشان نماند.
وی افزود: ارگان‌های مربوط به مؤسسات قرآنی به چشم یک مؤسسه تجاری نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند که به کمک احتیاجی ندارند، در حالی‌که ما خیلی وقت‌ها از عهده پرداخت اجاره محل مؤسسه‌مان نیز بر نمی‌آییم و خیلی از مؤسسات قرآنی به دلیل همین مشکلات تعطیل شده‌اند و خود من نیز مؤسسه دیگری که با نام "قرآن ‌وعترت مکتب‌الزهرا(ص)" داشتم که به‌خاطر مشکلات مالی مجبور به تعطیل ‌کردن آن شدیم، با این‌حال مدت زیادی است، روزهای پنجشنبه برای دختران و پسران نوجوان کلاس رایگان آموزش قرائت قرآن برگزار می‌کنیم، چون احساس تکلیف می‌کنیم و این را نیاز جامعه می‌دانیم.
وی در ادامه با گلایه از خانواده‌ها به‌خاطر کم‌توجهیشان به فعالیت‌های قرآنی فرزندان گفت: با خانواده‌ها که صحبت می‌کنیم، می‌گویند: «بچه‌هایمان به کلاس ریاضی، زبان، موسیقی ، ورزش و ... می‌روند و دیگر برای کلاس قرآن وقتی ندارند.» هرچند این کلاس‌ها هم خوب است، اما این درد بزرگیست که قرآن اولویت خانواده‌های ما نیست و همه در به‌وجود آمدن این وضعیت مقصریم، هر چند که سیاست‌گذاری مسئولان هم برای کارهای قرآنی درست نبوده و نیست.
وی افزود: از مشکلات دیگری که در شهرستان گلوگاه و بهشهر گریبان مؤسسات قرآنی را گرفته، فعالیت فرقه‌های ضاله است که در حال گسترش هستند و نظارت درستی هم بر آن‌ها نمی‌شود.
عظیمی در آخر، با تشکر از حسن محمدی رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآن‌ و عترت کشور به‌خاطر حمایت از مؤسسات قرآنی گفت: در بین سازمان‌های قرآنی فقط اتحادیه به مؤسسات کمک می‌کند و با وام‌هایی که به ما داده‌اند، گره‌گشای بخشی از مشکلات بوده‌اند و امید است این کمک‌ها به‌صورت حتی وام به مؤسسات ادامه پیدا کند، ما به‌دنبال کمک بلاعوض نیستیم.
یادآور می‌شود، مؤسسه مکتب‌الزهرا اطهر(س) به نشانی، مازندران، گلوگاه، پشت مسجد جامع، کنار باشگاه بدنسازی شهید نبوی، داخل کوچه واقع شده است و علاقه‌مندان به اطلاع از فعالیت ‌های قرآنی این مؤسسه با شماره تلفن‌های 34660641 و 09119548031 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۱۸:۲۳
0
0
درسته در اطراف این شهر فرقه های عجیبی فعالیت میکنند
captcha