اجرای 50 نمایش از گروه‌های نمایشی« بچه‌های مسجد» در البرز
کد خبر: 3703676
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

اجرای 50 نمایش از گروه‌های نمایشی« بچه‌های مسجد» در البرز

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب، 50 نمایش توسط گروه‌های نمایشی«بچه‌های مسجد» در البرز اجرا می‌شود.

اسماعیل آجرلو در گفت وگو با ایکنا از البرز به برگزاری تئاتر گروه بچه‌های مسجد در هفته هنر اشاره و اظهارکرد: هفت گروه نمایشی در هفته هنر انقلاب به اجرای ۵۰ نمایشنامه در مساجد، مدارس و سطح شهر می‌پردازند.
وی موضوع اصلی نمایش‌ها را قصص قرآنی (زندگانی پیامبران)، روایات و زندگانی اهل بیت(ع)، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مسجد و انقلاب اسلامی، مسجد و دفاع مقدس، مسجد و مدافعان حرم و مسجد و اخلاق عنوان کرد و گفت: تئاتر بچه‌های مسجد، مانند تجربه ادبیات در اوایل انقلاب و دفاع مقدس است.
این مسئول بابیان اینکه تئاتر بچه‌های مسجد در کنار سایر جریان‌های نمایشی می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد، گفت: رونق فعالیت این گروه‌های نمایشی جریان فرهنگی و هنری استان را ارتقا می بخشد.
آجرلو در ادامه بر ضرورت آشتی مردم با تئاتر تاکید کرد وگفت: قرار است که مردم را با تئاتر آشتی بدهیم و مسجد نیز جایگاه عام مردم بوده و همه اقشار مردم با هر گرایش و طریقه در مسجد جمع می‌شوند که می‌توان از این ظرفیت برای تربیت هنرمندان تئاتر استفاده کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه شرایط اجرای تئاتر در مساجد با سالن متفاوت است و اجرای تئاتر در مساجد همراه با صمیمیت و سادگی است، یادآور شد: بچه‌های تئاتر مسجد با عشق کار خود را انجام می‌دهند و ما باید این عشق را تقویت کنیم.
انتهای پیام./

captcha