مسابقات قرآنی انس را به شرکت‌کنندگان می‌آموزند
کد خبر: 3705812
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

مسابقات قرآنی انس را به شرکت‌کنندگان می‌آموزند

مدیر حوزه علمیه مشکات اندیشه گفت: برگزاری مسابقات قرآنی موجب انس افراد با قرآن می شود.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: فاطمه حبیبی بیان کرد: قرآن برای همه موقعیت‌های زندگی انسان‌ها برنامه ریزی کرده است و به تمامی ابعاد وجود انسانی توجه دارد که با مطالعه آن می‌توانیم به ابعاد مختلف آن که به صورت کلی و جزیی پرداخته شده است دست یابیم.

مدیر حوزه علمیه مشکات اندیشه با اشاره به اینکه با مطالعه قرآن درباره هیچ موضوعی گنگ نخواهیم بود، تصریح کرد: متاسفانه از این برنامه طلایی غافل هستیم در دنیا ی غرب تلاش می‌کنند اتاق فکر تشکیل می‌دهند و در نهایت به همان نتیجه‌ای می‌رسند که قرآن در هزار و چهارصد سال پیش رسیده است. باید قرآن از سر قبرها به داخل خانه‌ها بیاید و مهجور ماندگی را از قرآن برداریم.

 حبیبی یکی از موضوعات مهم را جذب جوانان و انس آنها با قرآن دانست و افزود: بروز مشکلات سیاسی و اخلاقی از دلایل عدم توجه به قرآن است بنابراین باید زیرساخت‌ها در این زمینه تقویت شود.

وی معتقد است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به قرآن توجه شده است اما این توجهات کافی نیست و باید با قرآن انس بگیریم.

 مدیر حوزه علمیه مشکات اندیشه با تاکید بر اینکه باید قرآن را از مهجوریت رها کنیم، تصریح کرد: این کار باید از خانواده‌ها آغاز شود به طوری که هر روز والدین نشست‌هایی درباره قرآن داشته باشند و برای رفع مشکلات‌شان و پیدا کردن راه حل‌های خود به قرآن مراجعه کنند.

 حبیبی به آموزش و پرورش پیشنهاد داد تا قرآن را به شیوه جذاب به دانش آموان آموزش دهد.

مدیر حوزه علمی مشکات نیز درباره نقش برگزاری مسابقات قرآنی نیز توضیح داد: برگزاری مسابقات قرآنی اگر فقط برای مسابقه باشد خوب نیست اما اگر افراد را وادار به تفکر در قرآن کنند بسیار مهم است البته مسابقات قرآنی به افراد انس با قرآن را می‌آموزد که همین موضوع نکته مهمی محسوب می‌شود.

captcha