مسابقات بین‌المللی قرآن به یکسان‌سازی نگاه بانوان جهان اسلام به زندگی کمک می‌کند
کد خبر: 3705943
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

مسابقات بین‌المللی قرآن به یکسان‌سازی نگاه بانوان جهان اسلام به زندگی کمک می‌کند

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، مسابقات بین‌المللی قرآن فرصت گفت و گو و رایزنی و تبادل نظر و مشاوره بانوان جهان اسلام را فراهم می‌کند، گفت: این فرصت به یکسان‌سازی نگاه به زندگی اسلامی در بانوان جهان اسلام کمکی شایان می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص مزیت‌های مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان اظهار کرد: وقتی قرآن را مطالعه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که در همه زمینه‌های فکری، اخلاقی و اجتماعی می‌توان از وجود قرآن کریم بهره‌مند شویم و نکته مهم آنکه در تمام این موارد بر نقش زنان هم پا به پای مردان تاکید شده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم همواره در کنار برشمردن صفات مردان به صفات زنان نیز اشاره دارد، اظهار کرد: برای مثال کاربرد «مومنین و مومنات»، «مسلمین و مسلمات» و ... است که این نشان می‌دهد مرد باایمان و زن باایمان و مرد مسلمان و زن مسلمان در همه عرصه‌ها یکسان هستند و زمینه فعالیت برای همه آنها فراهم است و هر دو می‌توانند از استعدادها و تواناییشان هم برای شخص خود و هم جامعه بهره‌برداری کنند.

اکرمی تصریح کرد: بنابراین مسابقات قرآن کریم بانوان عمل به یکی از همین تاکیدات قرآن کریم است که زنان در آن هم ردیف مردان، حضوری اثرگذار می‌یابند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان این فرصت را فراهم می‌کند که بانوان جهان اسلام با یکدیگر به گفت و گو و رایزنی و تبادل نظر و مشاوره بپردازند، تاکید کرد: این فرصت برای گسترش فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در جوامع مسلمان از طریق بانوان مغتنم و مطلوب است و به یکسان سازی نگاه به زندگی اسلامی در بانوان جهان اسلام کمکی شایان می‌کند.

وی درباره دیگر مزیت‌های برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان در ایران ابراز کرد: معرفی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در داخل، منطقه و جهان از نزدیک به شرکت کنندگان در این رقابت‌ها،به نمود و معرفی دستاوردهای۴۰ ساله انقلاب اسلامی برای جهانیان کمک شایانی می‌کند؛ لذا مسئولان باید در جریان برگزاری مسابقات به این مهم اهتمام داشته باشند.

اکرمی تاکید کرد: این یک طنین رسای معنوی است که می‌تواند راحت‌تر از هر زمان دیگری به گوش جهانیان رسانده شود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی درباره برکات برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان در امر وحدت جهان اسلام، خاطرنشان کرد: میان مسلمانان دنیا یک قرآن، یک نماز، یک قبله، یک حج و یک روزه وجود دارد و همه ما در قرآن کریم به این مساله دعوت شده‌ایم که امت واحده باشیم که این وحدت می‌تواند به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی تسری یابد؛ لذا وقتی خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «ان هذه امتکم امت واحده و انا ربکم» یعنی باید از تفرقه دوری شود و مسابقات بین المللی قرآن با تمرکز بر مدار وحدت در این باره راهگشا است.

دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه با حضور چهره‌هایی از کشورهای مختلف جهان در هتل ارم تهران برگزار می‌شود. 

captcha