آغاز به کار ساخت مستند زندگی شهید حسین لشگری
کد خبر: 3706118
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
رئیس حوزه هنری قزوین گفت:

آغاز به کار ساخت مستند زندگی شهید حسین لشگری

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری قزوین گفت: سال 97 سالی ویژه خواهد بود چرا که به واسطه برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین به یاد شهدا مزین خواهد بود لذا برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته هنر انقلاب اسلامی نیز با محوریت شهدا از جمله آغاز به کار ساخت مستند زندگی شهید حسین لشگری با نام 6410 اشاره کرد.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان استانی و هنرمندان در سالن اجتماعات مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد.
علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین، در این مراسم اظهار کرد: این هفته مزین به نام شهید مرتضی آوینی بود که با هوشمندی خاص ساختارهای متفاوت هنری را در خدمت به جریان انقلاب به کار بست از این رو فرصت مطلوبی برای پرداختن به جایگاه هنر و شهدا است.
وی افزود: برای برگزاری هر چه مطلوب برنامه‌های این هفته ستادی از سوی استانداری در اسفندماه برگزار شد و در طول این هفته برنامه‌های متنوع و مختلفی در مرکز استان و شهرهای توابع با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برنامه‌ریزی و اجرا کردند.
این مسئول تصریح کرد: حوزه هنری قزوین در هفته هنر انقلاب اسلامی 20 برنامه را برگزار کرد که از جمله آن می‌توان به برگزاری نشست‌های مختلف از جمله ورک‌شاپ نقاشی آثار دفاع مقدس، برگزاری اولین مجموعه عکس طنز اجتماعی میثم ملکی از عکاسان برتر استان، برگزاری نمایشگاه «ما می‌توانیم»، همایش محفل طنز سنگ‌پا، تجلیل از هنرمندان تئاتر بچه‌های مسجد، اکران فیلم «فیلشاه»، تجلیل از حافظ‌ پژوهان، اختتامیه داستان کوتاه استان، برگزاری جلسات نقد و بررسی پروژه آینده‌نگاری راهبردی حوزه هنر در استان و برگزاری شب خاطره مرحوم آیت‌الله باریک‌بین اشاره کرد.
هوشمند خاطرنشان کرد: سال 97 سالی ویژه خواهد بود چرا که به واسطه برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین به یاد شهدا مزین خواهد بود لذا برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته هنر انقلاب اسلامی نیز با محوریت شهدا از جمله آغاز به کار ساخت مستند زندگی شهید حسین لشگری با نام 6410 اشاره کرد.
وی ادامه داد: می‌توان با زبان هنر به توصیف واقعیات پیرامونی پرداخت تا نسل جوان امروز پیوندی ناگسستنی با انقلاب اسلامی داشته باشند.
رئیس حوزه هنری قزوین در پایان با بیان اینکه هنرمند انقلابی هنرمند دردمندی است که درد آن‌ها در راستای حق‌طلبی، استکبارستیزی و امثال آن است، گفت: هنرمندان با ابزار هنر حرف حق را در قالبی زیبا و جذاب ارائه می‌کنند که همین موجب سوق پیدا کردن دل‌ها به سمت مسیر حق خواهد شد.

انتهای پیام

captcha