دانستن و توانستن/ همکاری با نهاد‎های امنیتی نداریم
کد خبر: 3707171
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
مدیر پیام‌رسان ایتا:

دانستن و توانستن/ همکاری با نهاد‎های امنیتی نداریم

گروه فناوری اطلاعات ــ مدیر یک پیام‎رسان داخلی با بیان اینکه ما همکاری با نهاد‎های امنیتی نخواهیم داشت گفت: پیام‌رسان‎های داخلی تابع قوانین روشن، ضوابط و شرایط کاملا مشخص هستند که به زودی امکاناتی فراتر از امکانات پیام‌رسان‏های خارجی را در اختیار کاربران قرار می‎دهیم و می‎توانیم جایگزین خوبی برای تلگرام باشیم.

می‎توانیم جایگزین خوبی برای تلگرام باشیم/ همکاری با نهاد‎های امنیتی نداریم
محسن غفاری، مدیر پیام‌رسان بومی ایتا، در گفت‎وگو با خبرنگار ایکنا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه امروز اکثریت مردم و کاربران ایرانی به پیام‎رسان‌های بومی اعتماد ندارند، چگونه باید این اعتمادسازی ایجاد شود، گفت: بله، متاسفانه امروزعده‌ای معتقد هستند که در پیام‎رسان‎‌های داخلی هر نهاد امنیتی می‌تواند به اطلاعات دسترسی پیدا کند، ولی باید گفت: اکنون دیگر این امکان وجود ندارد و با توجه به فتوای اخیر رهبر معظم انقلاب حجت برهمگان تمام شد.
وی با تاکید بر اینکه نسبت به اطلاعات حریم خصوصی مخاطبان خود حساس هستیم، تصریح کرد: البته صاحبان شبکه‌های پیام‎رسان می‌دانند که در این زمینه قانون وجود دارد و به استناد قانون می‌توانند به نهاد‌های امنیتی موارد را اعلام کنند که شما باید حکم قضایی داشته باشید تا بتوانید به اطلاعات برخی کاربران خاطی دست پیدا کنید. امروز امنیت کاربران در این پیام‌رسان جدی است و با قوت در برابر درخواست‎های نابجا ایستادگی می‎کنیم.

غفاری با بیان اینکه توسعه شبکه‎های اجتماعی را از ۳ سال پیش آغاز کردیم و با نگاهی نو و ویژه به فضای مجازی و طراحی یک پیام‎رسان پرداختیم، ادامه داد: امروز با جرات می‎گوییم که پیام‎رسان ایتا به هیچ نهادی وابستگی ندارد و حتی به بودجه‎های دولتی هم این وابستگی نیست. ما تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‎های این پیام‎رسان از شرکت خود سرمایه‎گذاری و هزینه کرده‎ایم. این پیام‌رسان حتی به اپراتور داخلی که مطرح شده است هم وابستگی ندارد.

مدیر این پیام‌رسان بومی پیام‌رسان‎های خارجی را منشا نا امنی‌ها دانست و به ایکنا، گفت: پیام‌رسان‎های داخلی، تابع قوانین روشن هستند و ویژگی‎ها، ضوابط و شرایطشان کاملا مشخص است. البته ما الگوی پیام‎رسان خود را از تلگرام گرفتیم و حتی ظاهر آن را از این پیام‎رسان خارجی کپی کردیم؛ اما نوشتن سرور‌ها تماما توسط مهندسان ایرانی این شرکت و بدون وابستگی به خارجی‎ها طراحی شده است.

غفاری در ادامه با انتقاد از رویکرد برخی نهاد‌ها که فراتر از قانون عمل می‎کنند، گفت: باید همه نهاد‌ها از قانون تمکین کنند تا مشکلات فعلی برطرف شود. امروز برخی محدودیت‎های فنی برای تعدادی از پیام‌رسان‎های داخلی وجود دارد که باید امکاناتی را برای تقویت آن‌ها اختصاص دهند.

مدیر این پیام‎رسان بومی با اشاره به آینده پیام‎رسان خود گفت: ما دراین پیام رسان به‌دنبال جهانی‌سازی هستیم و تلاش می‌کنیم کشور‌های منطقه از آن استفاده کنند، چراکه دولتمردان کشور‌های دیگر هم می‌دانند که باید از شبکه‌های انحصاری مانند تلگرام خارج شد، ولی نمی‌دانند چه باید کرد، چراکه جایگزینی ندارند؛ امروز ما می‌دانیم و می‌توانیم جایگزین خوبی برای تلگرام باشیم.
انتهای پیام
captcha