تحلیل «امین پویا» از اجراهای نوبت صبح مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3707219
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

تحلیل «امین پویا» از اجراهای نوبت صبح مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات ــ قاری بین المللی کشورمان به تحلیل اجرای بخشی از حفاظ در نوبت صبح اولین روز مسابقات بین المللی قرآن کریم پرداخته است.

تحلیل «امین پویا» از اجراهای نوبت صبح مسابقات بین المللی قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ یکی از بخش های مسابقات بین المللی قرآن کریم در این دوره تحلیل تلاوت ها توسط اساتید و کارشناسان قرآنی کشورمان است که در لابه لای اجراها در سالن اصلی مسابقات صورت می گیرد و از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.
در اولین روز این مسابقات و در نوبت صبح، امین پویا، قاری بین المللی کشورمان در استودیو شبکه قرآن و معارف سیما حضور یافت تا به تحلیل اجراهای این روز بپردازد.
وی در بخشی از تحلیل خود با اشاره به اینکه در نوبت صبح و اجرا در ساعات اولیه صبح مشکلاتی دارد، گفت: رفته رفته حُسن حفظ شرکت کنندگان به سمت مطلوب شدن پیش رفت.
پویا با اشاره به اینکه نماینده کشور عمان اجرایی در حد مسابقات بین المللی داشت، افزود: این شرکت کننده از حُسن حفظ، تجوید و صوت و لحن خوبی برخوردار بود. البته ما انتظار نداریم که هر شرکت کننده ای در این مسابقات، صوت و لحنی مانند ایرانی ها و یا مصری ها داشته باشند؛ چرا که قاریان و حفاظ این دو کشور تمرینات بسیار فراوان و نیز اساتید طراز بالایی دارند.
وی همچنین به اجرای خوب نماینده کشور ترکیه در بخش روشندلان اشاره و بیان کرد: یکی از شاخص هایی که در اجراها تأثیر دارد بحث «لهجه» هست. این موضوع به ویژه در کشورهایی که زبانشان عربی نیست بیشتر خود را نشان می دهد.
یادآور می شود، رقابت های سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جهوری اسلامی ایران از صبح امروز 31 فروردین ماه در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شده است. مراسم افتتاحیه روز گذشته برگزار شد.

انتهای پیام

captcha