بهشت از نور جمال امام حسین(ع) خلق شده است
کد خبر: 3707270
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶

بهشت از نور جمال امام حسین(ع) خلق شده است

کانون خبرنگاران نبأ _ حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: خداوند می‌فرماید بهشت را از نور جمال امام حسین(ع) خلق کردم، تمام اهل بهشت تا ابد مهمان امام حسین(ع) هستند.

بهشت از نور جمال امام حسین خلق شده است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه و خطیب مشهور شامگاه پنج‌شنبه، 30 فروردین در مراسم جشن ولادت امام حسین(ع) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و گفت: ماه شعبان بسیار پرخیر و برکت است، قدر آن را بدانید.
وی با بیان اینکه خداوند در ماه شعبان زمینه رحمت و رضوان خود فراهم کرده و مقام رضوان از مقامات بهشت است، عنوان کرد: استغفار، مناجات شعبانیه و روزه گرفتن در این ماه بسیار فضیلت دارد، طبق روایات وارده حتی یک روز روزه در ماه شعبان بهشت را برای انسان واجب می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه استغفار در ماه شعبان بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در این ماه بسیار استغفار کنید، در روایت آمده است که هر کس در ماه شعبان 70 بار استغفار کند برای او هزار برابر می‌نویسند.
این خطیب مشهور افزود: در استغفار انسان باید توبه واقعی کند چراکه حداقل شرایط توبه این است که ما گناهان را از وجود خود پاک کنیم، گناه برای انسان‌ها بد اما برای شیعیان واقعی بدتر است بنابراین با پشیمانی واقعی لباس گناه را تغییر دهیم.
وی با تاکید بر اینکه افضل اعمال ماه شعبان استغفار و صدقه دادن است، ابراز کرد: هر کار خیری صدقه است بنابراین صدقه صرفا شامل انفاق بخشی از مال یا پول نیست بلکه استقامت در راه حق، دعوت مردم به مسجد و زیارتگاه، قلم زدن برای خدا، ترویج عفاف و حجاب یا فضایل دیگر و هر معروفی صدقه است.
استاد حوزه علمیه درباره عظمت امام حسین(ع) به عنوان مولد ماه شعبان، گفت: روز قیامت شفاعت بزرگ در دست اباعبدالله الحسین(ع) است، در روایتی آمده که روز قیامت هزار صف تشکیل می‌شود که 999 صف را امام حسین(ع) و صف دیگر را انبیاء، علما و شهدا شفاعت می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: جذبه امام حسین(ع) بسیار زیاد است، روی کره زمین و در طول سال برای هیچ شخصیتی این همه مجلس بزرگداشت و سوگواری یا اطعام گرفته نشده است که هزاران هزار انسان در آن شرکت کنند.
وی با اشاره به رهپیمایی اربعین و جذبه غیرقابل تصور آن، اظهار داشت: در این مراسم باشکوه میلیون‌ها نفر موکب زده و ساعت‌های زیادی با عشق و محبت برای خدمت به زائران امام حسین(ع) کار می‌کنند.
استاد حوزه با بیان اینکه کشتی امام حسین(ع) غیرعادی است، گفت: امام حسین(ع) در عالم جذبه‌ عجیبی دارند که یک نمونه آن راهنمایی و خدمات اربعین است که از همه نوع مذاهب در آن شرکت می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با استناد به این روایت که خداوند می‌فرماید بهشت را از نور جمال امام حسین(ع) خلق کردم، اظهار داشت: تمام اهل بهشت، امام‌ها، شهدا، علما، انبیا و مومنان تا ابد مهمان امام حسین(ع) هستند.
وی افزود: در روایت است که وقتی امام حسین(ع) متولد شدند آتش جهنم به برکت ایشان برای جهنمیان خاموش شد، بهشتیان به یکدیگر تبریک می‌گفتند، جبرئیل با میلیون‌ها فرشته به دیدار پیامبر(ص) رفته و ولادت ایشان را به پیامبر(ص) تبریک گفتند.
این خطیب مشهور با بیان اینکه در دستگاه امام حسین(ع) عاقبت به خیری را طلب کنید، گفت: شیطان هنرهای زیادی داشت و معلم ملائکه شده بود اما چون برای ولی خدا تواضع و ادب نکرد و نماینده خداوند را نپذیرفت معلون، جهنمی و رانده شد بنابراین از خداوند بخواهید که شما را عاقبت به خیر کند هر بالارفتی نشان از عاقبت به خیری نیست.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زمان و مکان در استجابت دعا اثر دارد و دعا تحت قبه امام حسین(ع) مستجاب است، عنوان کرد: مقام امام و پیامبر(ص) از سنگ حجر الاسود بالاتر است اما چون خداوند این مکان را باشرافت قرار داده دوست دارد در آنجا دعا شود بنابراین پیامبر(ص) و سایر معصومین(ع) در آنجا دعا می‌کردند.
وی افزود: هرچه می‌توانید با دستگاه امام حسین(ع) رابطه خود را قوی کنید که هنگام مرگ، شب اول قبر و قیامت شفاعت ایشان شامل حال شما شود، آیت‌الله خوانساری مرجع بزرگ جهان اسلام و استاد امام راحل می‌فرمودند امید من به دستگاه امام حسین(ع) و محبت حضرت زهرا(س) است.

عصمت علی آبادی

انتهای پیام

captcha