محفل انس با قرآن در مسجد «بلال» هامبورگ+عکس
کد خبر: 3722464
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

محفل انس با قرآن در مسجد «بلال» هامبورگ+عکس

گروه بین‌الملل – محفل انس با قرآن کریم با حضور امام و مدیر مركز اسلامی هامبورگ آلمان در مسجد «حضرت بلال» این شهر برگزار شد.

محفل انس با قرآن در مسجد «بلال» هامبورگ+عکسمرکز اسلامی هامامبورگ در خبری به ایکنا اعلام کرد: همزمان با شب 27 ماه مبارک رمضان ( دوشنبه 21 خردادماه/ 11 ژوئن 2018 ) محفل انس با قرآن  در مسجد حضرت بلال هامبورگ (مرکز فرهنگی اسلامی افغانستان) با حضور جمع زیادی از عاشقان کلام وحی برگزار شد.

سخنران این مراسم آیت‌الله رمضانی امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ بود که با تأکید بر اهمیت انس با قرآن کریم و توجه به مفاهیم و آموزه‌های این کتاب آسمانی گفت: تلاوت قرآن کریم و نگاه‌كردن به آیات قرآن پاداش دارد. اما مهم این است که دل و جان و ذهن انسان نیز قرآنی باشد و انسان با توجه به مفاهیم والای قرآن کریم به حیات قرآنی دست یابد. انس با قرآن کریم باعث می شود که انسان به غنای عظیمی دست یابد و هیج وقت احساس تنهایی نکند. ما نباید فقط الفاظ قرآن را بخوانیم بلكه باید فهم قرآنی داشته باشیم و به بركت اهل بیت علیه السلام باید به درک درست از قرآن برسیم .قرآن کریم می‌تواند غذای روح انسان باشد چرا كه برای تربیت جان و روح و اخلاق انسان نازل شده است.

عزتمندی در گرو عمل به قرآن

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه در بخش دیگری از سخنان خویش عزتمندی مسلمانان را در گرو توجه و عمل به تعالیم و آموزه‌های قرآن کریم و دوری از افراط و تفریط دانست و افزود: در طول تاریخ اسلام، به واسطه جهل مقدس فاجعه‌های بسیاری رخ داده است. امروزه نیز با جهل مقدس قرآن می‌خوانند و انساهای بی گناه را سر می‌برند و به خاک و خون می‌کشند. امروزه برخی از كشورهای اسلامی با فهم و تفسیر صحیح از قرآن فاصله گرفته‌اند. برخی در تلاش‌اند تا مسلمانان به ویژه جوانان از قرآن فاصله بگیرند. اهل البیت علیهم السلام كشته جهل بشریت هستند. بعضی ها افراط كردند و برخی دیگر تفریط كردند و نسبت به اهل البیت علیهم السلام بی مهری كردند. امروزه هم خیلی‌ها سعی دارند نسل جوان را از مرجعیت دور سازند. اگر دنبال امام زمان علیه السلام هستیم باید با مرجعیت باشیم. متأسفانه در تاریخ حیات بشر نسبت به پیامبران و اولیای خدا بی مهری كردند و خیلی از پیامبران را به ناحق كشتند.   

وی در پایان تأکید کرد: مهم‌ترین نكته در ماه رمضان این است که بکوشیم حیات ما قرآنی شود. وقتی حیات انسان قرآنی شد اخلاق، رفتار و كردار انسان قرآنی خواهد شد. اگر قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه زنده شوند بشریت زنده خواهد شد. اگر قرآن‌مدار باشیم و فهم قرآنی داشته باشیم با عزت خواهیم بود و كرامت خواهیم داشت.

محفل انس با قرآن در مسجد «بلال» هامبورگ+عکس

محفل انس با قرآن در مسجد «بلال» هامبورگ+عکس

محفل انس با قرآن در مسجد «بلال» هامبورگ+عکس

محفل انس با قرآن در مسجد «بلال» هامبورگ+عکس

محفل انس با قرآن در مسجد «بلال» هامبورگ+عکس

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط
captcha