اعلام آخرین جزئیات از جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان/ حضور 1200 متسابق در مرحله کشوری
کد خبر: 3727289
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
میرمعینی بیان کرد:

اعلام آخرین جزئیات از جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان/ حضور 1200 متسابق در مرحله کشوری

گروه مسابقات ــ مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برگزاری مرحله کشوری بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه در ماه‌های آینده به بیان آخرین جزئیات این جشنواره پرداخت.

آخرین جزئیات از جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان / حضور 1200 متسابق در مرحله کشوری

کامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه در مراحل مقدماتی و استانی برگزار شده است، گفت: با برگزاری این مراحل شرایط و مقدمات برای برگزاری مرحله کشوری این مسابقات فراهم شده است.
وی افزود: تلاش داریم تا در مرداد یا شهریورماه مرحله کشوری این جشنواره برگزار شود، یکی از گزینه‌های حدی میزبانی مشهد مقدس است. هماهنگی‌های اولیه و تمهید مقدمات تقریباً نهایی شده اما هنوز میزبانی مشهد قطعی نشده است و طی روزهای آینده به جمع‌بندی خواهیم رسید.
میرمعینی با بیان اینکه شهرهای شیراز و اصفهان نیز به عنوان گزینه‌های بعدی میزبان مطرح شده است، تصریح کرد: با این وجود شهر مشهد جدی‌ترین گزینه میزبانی از مرحله کشوری این جشنواره است و این موضوع تا هفته آینده مشخص خواهد شد. سال گذشته که میزبانی جشنواره ملی برعهده دانشگاه فرهنگیان بود، شهر مشهد به عنوان میزبان انتخاب شده بود.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان همچنین اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم زمانی که دانشگاه‌ها دایر هستند و دانشجویان حضور فعالی در دانشگاه دارند، مراحل مقدماتی را برگزار کنیم؛ چرا که اعتقاد داریم، دنبال کردن برنامه‌های قرآنی در این زمان‌ها توسط دانشجویان و تأثیرگذاری این برنامه‌ها افزایش خواهد یافت.
وی در مورد آمار حاضران در بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت فرهنگیان عنوان کرد: امسال به نسبت سال‌های گذشته با کاهش تعداد شرکت‌کنندگان مواجه بوده‌ایم که دلایل مختلفی دارد و باید در جلسات خاصی مورد بررسی قرار بگیرد. ما امسال حدود 5000 ثبت نام کننده داشته‌ایم که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
میرمعینی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا تعداد حاضران در جشنواره به سقف سال‌های گذشته و حتی بیشتر هم برسد، گفت: این کار نیاز به تغییرات و سیاست‌گذاری‌های خاصی دارد.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد تعداد افراد حاضر در مرحله کشوری این جشنواره، گفت: در این دوره از جشنواره قریب به 1200 شرکت‌کننده حضور خواهند داشت که این افراد در بخش‌های مختلف خواهند بود.
وی در ادامه به آغاز شدن فرآیند داوری، بخش‌هایی که شامل ارسال اثر است، اشاره کرد و افزود: امسال برای اولین آزمون رشته‌های کتبی را به صورت آنلاین در سراسر کشور برگزار می‌کنیم. این آزمون هفته آینده برگزار می‌شود و دیگر لازم نیست، تمام شرکت‌کنندگان بخش کتبی یک جا حضور داشته باشند. این آزمون در 9 رشته کتبی و در سراسر کشور و در پردیس‌های استانی برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: جشنواره‌ای که ما برگزار می‌کنیم، قریب 50 رشته دارد که حدود 36 رشته آن در بخش قرآن و عترت برگزار می‌شود. حدود 20 رشته نیز در بخش‌های هنری و فرهنگی و براساس نیازهایی که برای فرهنگیان وجود دارد، تعریف شده است.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۱۹:۵۷
0
0
با سلام و تشکر از زحمات دوستان خبرگزاری و آقای دکتر میرمعینی. درخواست بنده از آقای دکتر میرمعینی این هستش که ای کاش شرایط حضور معلمینی که از طریق آزمون استخدامی و تحت عنوان ماده ۲۸ با گذروندن دوره یکساله، معلم میشن رو ، فراهم کنن. به هر حال این عزیزان هم یکسال به عنوان دانشجو در دانشگاه فرهنگیان درس میخونن و مطمئنا اثرات بسیار خوبی در جشنواره فرهنگی و قرآنی دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت. با تشکر
captcha