رقابت 6500 نفر در بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3728797
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵
فردا در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود؛

رقابت 6500 نفر در بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات ــ مرحله استانی بخش معارفی چهل‌‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فردا به‌صورت همزمان در سراسر کشور و با حضور 6500 راه‌یافته به این مرحله برگزار می‌شود.

چهارشنبه /////// حضور 6500 نفر در مرحله استانی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن + آدرس مراکز آزمون

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مرحله استانی بخش معارفی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن فردا، پنج‌شنبه، 21 تیرماه ساعت 10 به صورت همزمان در سراسر کشور و در مراکز در نظر گرفته شده برگزار می‌شود.
بر همین اساس در این مرحله از مسابقات، تعداد 6500 نفر از شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی که نمره‌ای بالاتر از 60 امتیاز کسب کرده‌اند، حضور دارند.
براساس آنچه که در دستورالعمل این دوره از مسابقات آمده است، در هر کدام از رشته‌های این دوره از مسابقات که شامل رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، تفسیر قرآن و حفظ و معارف احادیث است، ۴۰ سوال چهارگزینه‌ای در نظر گرفته شده است.
علاوه بر 40 سوال در نظر گرفته شده برای هر رشته، پنج سوال تشریحی نیز در نظر گرفته شده است که با وجود الزامی بودن پاسخگویی به آن‌ها، اما در صورت مساوی بودن امتیازات نفرات برتر، امتیاز این سوالات مورد محاسبه قرار خواهد گرفت. یعنی زمانی که امتیاز دو نفر برابر باشد، رتبه‌بندی آنها براساس پاسخ‌هایی که به سوالات تشریحی داده‌اند، مشخص خواهد شد.
راه‌یافتگان از این مرحله به مرحله کشوری براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای هر استان و منوط به کسب حداقل ۸۰ نمره از ۱۰۰ نمره مشخص خواهد شد. میزان سهمیه هر استان نیز براساس تعداد کل شرکت‌کنندگان استان در رشته معارف و معدل سال قبل اعلام شده است. این رقابت‌ها در استان تهران با حضور 140 نفر در امامزاده حسن(ع) واقع در خیابان قزوین شهر تهران برگزار می‌شود.
مرحله شهرستانی این مسابقات روز دهم خردادماه به صورت آنلاین و با حضور حدود 30 هزار شرکت‌کننده برگزار شد. همچنین مرحله کشوری این بخش از چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مهرماه برگزار خواهد شد.
چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های حفظ ۵جزء، حفظ ۱۰جزء، ۲۰جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل و تحقیق، رشته‌های معارفی شامل حفظ و معارف موضوعی قرآن، حفظ و معارف حدیث و تفسیر قرآن مهرماه در استان مرکزی برگزار خواهد شد.

با وجود تماس‌های مکرر با مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برای دریافت نشانی تمامی حوزه‌های آزمون در سراسر کشور موفق به دریافت این نشانی‌ها نشدیم.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ - ۰۱:۰۲
0
0
سلام. راستش حجم کتاب های تفسیر بسیار زیاد است. البته مرحله اول خوب بود. اما در مرحله دوم ۴۷۰ صفحه بود که چشممان نابینا شد از بس به کتاب نگاه کردیم!! کاش یک تجدید نظری برای صفحات زیاد انجام بگیرد. پیشنهاد بنده این است که بخش های نثر کتاب بصورت خلاصه در آیند. دوم این که چه لزومی دارد کتاب مرحله اول مجدد در مرحله دوم و سوم نیز مطالعه شود. ذهن انسان خسته می شود. پیشنهادم این است که در مرحله اول یک سوره و در مرحله دوم سوره بعدی و در مرحله سوم مجموع این دو سوره امتحان گرفته شود. باور کنید عدم شرکت خیلی ها به خاطر حجم زیاد کتاب ها است. متشکرم.
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ - ۱۵:۴۹
0
0
سلام من شرکت کردم ولی واقعا متن کتاب زیاد بود اگر از اول میدونستم سوره نحل تفسیرش اینطور طولانیه شرکت نمی کردم.چون واقعا خسته شدم تا تمومش کردم
captcha