اهمیت سلامت حجاج برای هلال احمر
کد خبر: 3730062
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
حجت‌الاسلام معزی عنوان کرد:

اهمیت سلامت حجاج برای هلال احمر

گروه سلامت _ رئیس نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر فعالیت‌های تیم پزشکی در حج را دارای اهمیت بسیاری دانست و گفت: این افراد توفیق خدمت‌گذاری به زوار خانه خدا را پیدا کرده و از رحمت الهی برخوردار می‌شوند.

حجت‌الاسلام معزی
 
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی رئیس نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره اهمیت سلامت حجاج در حج ۹۷ اظهار کرد: علاوه بر معارف و مسائل دینی جنبه معنوی حج مسأله سلامت زوار بیت‌الله الحرام حجاج و زائرین خانه خدا از اهمیت بسیاری برخوردار است، این موضوع بخشی از طریق آموزش حفظ سلامت به حجاج و بخش مهم دیگر بر عهده تیم‌های پزشکی- بهداشتی حاضر در آنجا تأمین می‌شود.
وی تأکید کرد: سلامتی جسم و جان حاجی به سلامت روان او و در نتیجه سلامت عبادت انسان کمک می‌کند، حجاج در رابطه با سلامت خود باید مراقب تغذیه، رفت و آمد‌های خود و نوع استفاده از وسایل خنک کننده و گرم کننده و فعالیت‌های روزانه خود مانند گردش‌های بیهوده و خیابانی باشند چرا که عدم رعایت این مسائل در آب و هوای عربستان به حجاج آسیب می‌رساند این افراد بیش از هرکسی باید مراقب خود بوده و آرامش خود حفظ کنند.
حجت‌الاسلام معزی یادآور شد: فعالیت‌های تیم پزشکی در حج، از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ این‌ها افرادی هستند که خداوند توفیق خدمت‌گذاری به زائران خانه خود را به آن‌ها داده است؛ این پزشکان می‌بایست قبلا حج رفته و با مسائل آن آشنا باشند. ضمن اینکه این افراد باید یکسری دوره‌ها را گذارانده تا بتوانند در مصاحبه‌ها امتیاز اعزام را کسب کنند یکی از این امتیاز‌ها آموزش‌هایی است که باید در این زمینه دیده باشند.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر بیان کرد: هلال احمر در حج فرهنگ خدمتگزاری را گسترش داده و یکی از دغدغه‌های بزرگ حجاج که مسئله سلامت است را مرتفع کرده است؛ از سوی دیگر هلال احمر در برابر آلام و درد‌های انسان‌ها بی تفاوت نبوده و می‌کوشند تا بهترین خدمات را به بیماران و حجاج بیت‌الله الحرام را به عنوان مسئولیتی در برابر انسان‌ها و در برابر خداوند ارائه دهند.
حجت‌الاسلام معزی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامی برای آموزش مسائل پزشکی به روحانیون کاروان‌ها داده شده است یا خیر، عنوان کرد: تا به امروز برنامه‌ای برای آموزش مسائل پزشکی و بهداشتی برای روحانیون کاروان‌ها نداشته‌ایم، اما این می‌تواند پیشنهاد خوبی برای این باشد که روحانیونی که به آنجا می‌روند آموزش‌ها را دیده و علاوه بر اینکه در زمینه معارف اسلامی و مسائل شرعی به حجاج کمک می‌کنند کمک حال تیم‌های پزشکی در زمینه سلامت حجاج باشند.
انتهای پیام
captcha