برگزیدگان سومین جشنواره چادرهای آسمانی
کد خبر: 3730123
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

برگزیدگان سومین جشنواره چادرهای آسمانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ سومین جشنواره موشن‌گرافیک «چادرهای آسمانی» طی مراسمی با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در مراسم اختتامیه این جشنواره که چهارشنبه، 20 تیر با سخنرانی سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، راجع به عفاف و حجاب در جامعه امروز ایران برگزار شد، از نفرات اول تا ششم رشته موشن گرافیک با اختصاص جوایز مالی تقدیر شد.

جایزه 5 میلیون تومانی به نفر اول فاطمه نوری شکری از تهران صاحب اثری با عنوان «حفظ حریم خصوصی در اینستاگرام» تعلق گرفت.

«فاجعه گوهرشاد» کاری از علی اصغر سلیمانی از قم شایسته جایزه به مبلغ 4 میلیون تومان شناخته شد.

سومین برنده،  اکبر عباسی از استان البرز صاحب اثر «حریم» بود که به وی جایزه 3 میلیون تومانی اهدا شد.

پیمان زمانی شورابی از چهارمحال و بختیاری به‌عنوان نفر چهارم با اثری تحت عنوان «فرار از سقوط» جایزه یک میلیون تومانی را از آن خود کرد.

 احسان زارع، نفر پنجم نیز از استان البرز، با موشن‌گرافی «احترام» جایزه یک میلیون تومانی را دریافت کرد و ششمین نماینده برندگان نیز از زنجان مرتضی غنی‌لو برای اثر «به سوی کمال» صاحب جایزه یک میلیون تومانی شد.

نگاه ارزشی و دغدغه‌مند به عفاف و حجاب کار «چ مثل چمران؛ مثل چادر» را از مریم خسروی و معصومه‌سادات موسوی به عنوان اثر ویژه از نگاه هیئت داوران با قضاوت بهزاد رجبی‌پور و علی‌اصغر صفار شایسته جایزه یک میلیون تومانی کرد.     

گفتنی است، سومین جشنواره چادرهای آسمانی در سال جاری، با هدف حمایت فرهنگی از توسعه عفاف و حجاب از مسیر فعالیت‌های ایجابی، احتجاج در توسعه فرهنگ این حوزه در خانواده‌ها، تأثیر بر افکار عمومی، بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تولید آثار هنری خلاقانه و الهام بخش با موضوع عفاف و حجاب، افزایش علاقه‌مندی به عفاف و حجاب و فراهم آوردن بستری به منظور ایجاد تعلق بیشتر هنرمندان آشنا با رشته موشن‌گرافیک به سوژه عفاف و حجاب برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، این رقابت فرهنگی - هنری از اول خرداد ماه تا 10 تیر ماه به مدت 40 روز با انتشار فراخوان سومین جشنواره ملی چادرهای آسمانی در رشته موشن گرافیک، آغاز به کار کرده بود و در تاریخ 20 تیرماه با آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

فاطمه صعیدی

انتهای پیام

captcha