اساس توسعه و پیشرفت، توسعه فرهنگی است/ اصلی‌ترین کار؛ گسترش فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3730261
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
دکتر طیبی عنوان کرد:

اساس توسعه و پیشرفت، توسعه فرهنگی است/ اصلی‌ترین کار؛ گسترش فعالیت‌های قرآنی

گروه دانشگاه ــ رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و فعلی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، با بیان اینکه اساس توسعه و پیشرفت، توسعه فرهنگی است، گفت: اصلی‌ترین کار در این عرصه گسترش فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دکتر سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و فعلی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور که امروز یکشنبه، ۲۴ تیرماه جاری برگزار شد، ضمن تبریک هفته کرامت، اظهار کرد: ما در جهاد دانشگاهی، اساس توسعه و پیشرفت را ابتدا توسعه فرهنگی می‌دانیم و بعد در این بستر، توسعه علمی و فناورانه و آموزشی را مهم می‌دانیم.

وی ادامه داد: اساسی‌ترین و اصلی‌ترین کار فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی است و از شروع فعالیت جهاد دانشگاهی، کار در حوزه قرآن شروع شد و در این عرصه شخصیت‌های بارزی هم‌چون دکتر خاکی، دکتر رضایی‌زاده، شهید تقوی و دکتر صابرفرزام، کار‌های ارزنده‌ای انجام دادند.
اساس توسعه و پیشرفت، توسعه فرهنگی است/ اصلی‌ترین کار؛ گسترش فعالیت‌های قرآنی

وی با بیان اینکه کار‌های ارزنده‌ای انجام شده که آقای دکتر شوشتری باید آن‌ها را ادامه دهد، گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌ها که باید گسترش یابد، فعالیت‌های پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم است. اگر امروز در جامعه دچار مشکل هستیم، به این دلیل است که در پیاده‌سازی دستورات خداوند در قرآن خوب عمل نکرده‌ایم. در این صورت مردم جامعه‌ای خواهند داشت که زندگی سعادتمندانه ذیل آن تعریف شده است و به آن دست خواهند یافت.

دکتر طیبی در پایان برای دو رئیس سابق و فعلی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور آرزوی سلامتی و موفقیت در همه عرصه‌ها را ابراز داشت.
اساس توسعه و پیشرفت، توسعه فرهنگی است/ اصلی‌ترین کار؛ گسترش فعالیت‌های قرآنی

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه خود را جزء لاینفک این مجموعه می‌داند، به خوانش یک شعر کوتاه پرداخت و پس از آن نیز عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان به بیان سخنانی پرداخت.

وی گفت: ماهیت خدمت در نظام اسلامی متشکل از مقاطع به هم پیوسته است و گسستی ندارد. در واقع شبیه مسابقات دو میدانی است که یک مدیر مسیری را می‌رود و مدیر دیگر ادامه آن مسیر را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به تمام ویژگی‌های «فرزام» که در این جلسه به آن اشاره شد، باید حسن خلق و مأخوذ به حیا بودن را هم اضافه کنیم، افزود: برای مدیر قبلی این مجموعه و نیز مدیر جدید آرزوی توفیق داریم.

سلیمی به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: مسئولیت سیدمحمدجواد شوشتری در آستانه چهلمین سال انقلاب سنگین‌تر است و با وجود تحولاتی که در گذشته وجود داشته است، باید شاهد تحولات بیشتری باشیم.
اساس توسعه و پیشرفت، توسعه فرهنگی است/ اصلی‌ترین کار؛ گسترش فعالیت‌های قرآنی

در بخش دیگری از این مراسم، رحیم خاکی، قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه به عنوان عضو کوچک جهاد خوشحال هستم عزیزی از خود سازمان بر این مجموعه مدیریت داشت و الان هم یکی از اعضای سابق مجموعه مدیریت را بر عهده گرفته است.

وی افزود: باید وظایف جدید و تازه تعریف شود و با توجه به وظایف خطیری که در این زمان داریم، این سازمان می‌تواند ماموریت‌های جدی در عرصه داخلی و بین‌المللی اجرا کند. امیدوارم مدیریت جدید با کمک جامعه قرآنی به این مهم برسد.

یکی دیگر از سخنرانان این مراسم محمود صلاحی، رئیس سابق سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود. وی با اشاره به اینکه من و همه دوستان در خدمت این سازمان برای توسعه فرهنگ قرآنی بودیم، گفت: شهادت می‌دهم آقای شوشتری در شهرداری تهران نماینده جهاد دانشگاهی بودند و جهادی کار می‌کردند.

صلاحی با تأکید بر اینکه آقای شوشتری حامی برنامه‌های قرآنی بودند، افزود: یکی از این حمایت‌ها، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در تهران و در برج میلاد بود. همانطور که آقای فرزام جوان و خوش‌فکر بودند، آقای شوشتری هم همین‌طور است و نهاد پاکیزه جهاد دانشگاهی چنین مدیرانی را می‌طلبد. امیدوارم بتوانیم هر کمکی که از دستمان بر می‌آید، برای توسعه فرهنگ قرآنی دریغ نکنیم.
 
اساس توسعه و پیشرفت، توسعه فرهنگی است/ اصلی‌ترین کار؛ گسترش فعالیت‌های قرآنی
در پایان نیز حسن بیادی، از اعضای سابق شورای شهر تهران در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه این مکان تنها یک خبرگزاری نیست و تبدیل به یک سازمان با پنج مرکز شده است، گفت: این توسعه درزمان آقای فرزام صورت گرفته، هرچند که آغازگر آن آقای خاکی بوده است.

انتهای پیام
captcha