جامعه ما نیاز به توسعه فرهنگی دارد
کد خبر: 3730316
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

جامعه ما نیاز به توسعه فرهنگی دارد

گروه فرهنگی- معاون سیاسی استاندار کردستان جامعه ما قبل از توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیاز به توسعه فرهنگی دارد و در این میان نقش دانشگاه‌ها، نهادهای فرهنگی و بویژه کتابخانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

جامعه ما نیاز به توسعه فرهنگی دارد

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی استاندار کردستان امروز، 24 تیرماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی در جامعه نقش آگاه‌سازی دارد و هر جامعه‌ای می‌کوشد از این فرصت استفاده کند.
وی افزود: جامعه ما قبل از توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیاز به توسعه فرهنگی دارد و در این میان نقش دانشگاه‌ها، نهادهای فرهنگی و بویژه کتابخانه هابسیار حائز اهمیت است.
معاون سیاسی استاندار کردستان عنوان کرد: نهادهایی که در توسعه فرهنگی تاثیرگذار هستند باید برای این مهم اهل نظر و اهل قلم تلاش کنند و خلاء موجود را پر کنند.
وی با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان، تأکید کرد: مردم کردستان کتابخوان هستند و توقع دارند زیرساخت و زمینه لازم برای توسعه این مهم به عنوان یکی از شاخص های فرهنگی فراهم شود.
خوش‌اقبال ادامه داد: وقتی تغییر مدیریتی اتفاق می‌افتد، توقعات و انتظارات مردم نیز تغییر خواهد کرد و باید به توسعه هرچه بیشتر کتاب و کتابخوانی در اهمیت بیشتری داده شود و انتظارات مردم در این زمینه برآورده شود.
وی بر ارتباط تنگاتنگ مدیرکل جدید با دستگاه‌های فرهنگی، حمایت از مؤلفان بومی استان، جذب اعتبارات استانی و کشوری و رفع دغدغه‌های موجود در این حوزه تأکید کرد.
معاون سیاسی استاندار کردستان بر توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در استان تأکید کرد و یادآور شد: کتابخوانی در استان فرهنگی کردستان باید بیش از پیش توسعه یابد و به نقطه مطلوب برسد.
انتهای پیام

captcha