فراخوان مسابقات بین‌المللی «جایزه کتارا» قطر
کد خبر: 3734759
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

فراخوان مسابقات بین‌المللی «جایزه کتارا» قطر

گروه بین‌الملل ـ مؤسسه فرهنگی «کتارا» در قطر از آغاز نام‌نویسی برای شرکت در سومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن جایزه «کتارا» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه قطری العرب؛ خالد بن ابراهیم سلیطی، مدیرکل مؤسسه فرهنگی «کتارا» در این باره تصریح کرد: نام‌نویسی برای مشارکت در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کتارا» با شعار «صوت‌های خود را با قرآن زینت دهید» از فردا (نهم مردادماه) آغاز و تا هشتم مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: سومین دوره از این مسابقه در حالی برگزار می‌شود که دور دوم با موفقیت و با حضور 100 شرکت‌کننده که از میان 1459 داوطلب انتخاب شده بودند، برگزار شد.

سلیطی با اشاره به حضور نمایندگانی از 56 کشور از جمله 37 کشور غیرعربی در دور دوم این مسابقات تصریح کرد: این مسئله بر بین‌المللی شدن این مسابقات دلالت دارد.

وی در ادامه در رابطه با شروط شرکت در این مسابقه گفت: شروط مسابقه در لیست نام‌‌نویسی که از سوی کمیته جایزه آماده شده و در پایگاه اینترنتی جایزه بین‌المللی قرآن «کتارا» به آدرس  www.kataraquran.com  ذکر شده است.

سلیطی با اشاره به این که این مسابقه منحصر به بخش آقایان بوده و سن شرکت‌کنندگان نباید کمتر از 18 سال باشد، گفت: تسلط بر احکام تجوید و مخارج حروف، صوت دلنشین و این که داوطلب از ائمه مساجد، خطبا و یا مدرسان علوم دینی و عربی نباشد، از جمله شروط شرکت در این مسابقات است.

وی اضافه کرد: از دیگر شروط شرکت در این مسابقات این است که داوطلبان علاقه‌مند نباید از نفرات نخست دوره‎های پیشین باشند و فایل‌های صوتی و تصویری تلاوت‌ها آن‌ها در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به ثبت نرسیده باشد.

در همین رابطه، خالد عبدالرحیم سید، ناظر جایزه کتارا تصریح کرد: کمیته اجرایی از میان داوطلبان، 100 شرکت‌کننده را انتخاب می‌کنند که باید برای شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات و اجرا در مقابل اعضای کمیته داوران در دوحه حاضر شوند.

وی در ادامه افزود: در مرحله دوم 25 شرکت‌کننده که از مرحله مقدماتی به این مرحله راه یافته‎اند در پنج روز با یکدیگر رقابت می‌کنند که از میان آنها پنج شرکت کننده به مرحله نهایی راه می‌یابند که در نهایت نفرات اول تا پنجم به ترتیب انتخاب می‌شوند.

خالد عبدالرحیم سید در رابطه به جوایز این مسابقه گفت: به نفر نخست این مسابقات 500 هزار ریال قطر، نفر دوم 400 هزار ریال، نفر سوم 300 هزار ريال، نفر دوم 200 هزار ريال، و نفر پنجم 100 هزار ريال قطری اهدا می‌شود.

گفتنی است، مرحله مقدماتی و نهایی دومین دوره از مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن قطر موسوم به «جایزه کتارا» ماه رمضان امسال برگزارشد که صباح خلف از کشور عراق جایگاه نخست این مسابقات را به خود اختصاص داد و محمد مفتاح بشیر از لیبی، محمد نیازی عبدالعزیز از مصر، یونس محمد مهرا از سوریه، و محمد عزیوی از مراکش توانستند رتبه‌های دوم تا پنجم را از آن خود کنند.

شیوه شرکت در این مسابقات این گونه است که هر شرکت‌کننده باید ابتدا سه قطعه از آیات قرآن را به مدت پنج دقیقه تلاوت کند که یک بخش آن‌ها باید به صورت ترتیل و دو بخش دیگر به صورت تجوید و براساس مقامات معروف باشد و آن را به صورت غیرحضوری برای کمیته برگزارکننده مسابقات ارسال کند که در نهایت کمیته گزینش از میان شرکت‌کنندگان، صاحبان ۱۰۰ صوت برتر را برای حضور در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در دوحه انتخاب می‌کند.

انتهای پیام

captcha