فعالیت ۶۰۰۰ مربی قرآن در مازندران
کد خبر: 3737722
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

فعالیت ۶۰۰۰ مربی قرآن در مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر‌عامل اتحادیه قرآنی مازندران، گفت: حدود ۶ هزار مربی قرآنی به صورت مستقیم، غیر‌مستقیم و ساعتی در خانه قرآنی شهری و روستایی استان مشغول فعالیت هستند.

 وجود 6000 مربی قرآنی در مازندران 
به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از فارس عباس جانباز با اشاره به اینکه بازدید از مراکز قرآنی به منظور آگاهی از وضعیت فعالان قرآنی و دفاع از حقوق آنان در جلسات استانی و ملی است، اظهار‌  کرد: حدود هزار مؤسسه و خانه قرآنی شامل 300 مؤسسه قرآنی فعال در شهر‌ها و 700 خانه قرآنی شهری و روستایی در مازندران با حدود 6 هزار مربی قرآنی به صورت مستقیم، غیر‌مستقیم و ساعتی مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه ارتباط مناسب دینی و قرآنی مربیان با کودکان و نو‌جوانان قرآنی برای فصیح‌خوانی، وجود کادر متخصص، برگزاری برنامه‌های مناسبتی و تربیت معلم از توانمندی‌های قرآنی در مازندران است، افزود: همکاری ادارات و نهاد‌ها با مراکز قرآنی اندک است و انتظار بیشتری برای همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولیان مؤسسات و خانه‌های قرآنی داریم.
وی با اشاره به اینکه ادغام مؤسسات قرآنی هنوز به سر‌انجام نرسید و به دلیل اشکال در اساسنامه هم در ادغام استانی با مشکل روبرو هستیم، خاطر‌نشان کرد: برخی از مواد اساسنامه اتحادیه قرآنی، ستاره‌دار هستند که اتحادیه‌های استانی اختیاری در تغییر آن ندارند که از مهم‌ترین اشکالات در ادغام اتحادیه‌های قرآنی تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها محسوب می‌شوند.
جانباز خواستار دوری از فعالیت‌های موازی در موضوع‌های قرآنی شد و گفت: از هزینه‌های غیر‌مرتبط با مسائل قرآنی و فعالیت‌های نمایشی اجتناب و از بودجه‌های ستادی کاسته شود و به مؤسسات قرآنی تزریق شود تا این مراکز بر روی پای خود بایستند.
انتهای پیام

captcha